Audi nie wyklucza, że w ofercie silnikowej R8 nowej generacji będzie jednostka turbo o pojemności mniejszej w porównaniu do reszty motorów z gamy auta.
Obecne wcielenie Audi R8 jest dostępne z dwoma motorami benzynowymi: 4,2 V8 (430 KM) i 5,2 V10 (525 lub 550 KM). Następca tego samochodu będzie też oferowany z jednostką o pojemności mniejszej niż 4,2 l, ale doładowanej.
Nie pojawi się ona w gamie od razu, ale jest praktycznie pewne, że znajdzie się w katalogu. Członek zarządu Audi ds. rozwoju technologicznego Ulrich Hackenberg tłumaczył w rozmowie z Autocar, że jest to spowodowane wymogami w niektórych krajach.
Jakimi? Tego nie sprecyzował. Może tu chodzić zarówno o emisję szkodliwych substancji, jak i kwestie podatkowe oraz ubezpieczeniowe.
Wedle słów Hackenberga, nowy silnik najprawdopodobniej będzie miał więcej niż 4 cylindry, ale zapewne mniej niż 10.