Audi R8 GT przetestowane na Nordschleife

Horst von Saurma, redaktor naczelny niemieckiego magazynu "Sportauto", dostał w swoje ręce najnowszą broń Audi, pogromcę Lamborghini, Ferrari i Porsche — model R8 GT. Oczywiście po kompleksowym teście przeprowadził ostateczną próbę na Nordschleife. Wynik robi wrażenie…

Audi dopięło swego. Dogoniło nie tylko Lamborghini, ale także m.in. Porsche 911 GT2, Ferrari 458 Italia czy Corvette ZR-1. Z wynikiem 7:34 min najszybsza wersja superauta z Ingolstadt osiąga poziom ścisłej czołówki. Przypomnę jedynie, że wersja podstawowa — 5,2 FSI quattro, przekroczyła linię pomiaru czasu na Nordschleife z wynikiem 7:44 min.

Dla wymagających – Anderson R8 V10 Racing Edition (2010)

Co więcej, próba na krótkiej pętli Hockenheim potwierdza, że jest to auto równie szybkie na ciasnym, wymagającym dokładności torze wyścigowym jak rewelacyjne Porsche 911 GT3 RS. Czas 1:09,6 min to wynik słabszy tylko o 0,1 sekundy od Lamborghini Murcielago LP 670–4 Super Veloce, natomiast lepszy o 1,3 sekundy od swojej bazowej wersji.

Porsche 911 GT3 MK.2 — supertest

We wszystkich próbach dynamicznych i w tunelu aerodynamicznym Audi pokazało, że potrafi budować samochody sportowe nie gorzej niż siostrzane firmy — Lamborghini i Porsche. Jest to kolejny na rynku samochód dla kierowców lubiących często odwiedzać tor wyścigowy w tzw. track day.  Wszelkie informacje, dane techniczne i wyniki testu pojawią się za jakiś czas w superteście.

Źródło: Sportauto.de

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Mitsubishi Lancer Evo X Concept Final na otarcie łez [aktualizacja] Nowy model McLarena w 2015 roku [aktualizacja] Aston Martin testuje panele słoneczne na swoich samochodach Nissan Navara od Nismo Kobiety wybrały swój samochód roku Zlicytowano najdroższe numery rejestracyjne świata Sebastian Vettel po trzech dniach w Scuderia Ferrari Suzuki Wagon R+ z wadliwymi poduszkami powietrznymi Problem z hamulcami w Jaguarach XJ Poważna awaria silnika w 14 tysiącach samochodów Toyoty BMW serii 5 GT z dieslem do serwisu Range Rover Evoque Cabrio prawdopodobnie w przyszłym roku WEC 2014 São Paulo: triumf Porsche, mistrzostwo Toyoty Ciąg dalszy opery mydlanej Saaba Mark Webber nie pamięta swojego wypadku w Sao Paulo BMW 2 Active Tourer z napędem xDrive Tajemniczy muł testowy LaFerrari - będzie spider? Mercedes-Benz SL63 AMG World Championship 2014 Collector's Edition Chiny staną się głównym odbiorcą Volvo Wzmocniony Seat Leon Cupra Drogowe samochody McLarena nie dostaną silników Hondy Ford Ranger po kuracji odmładzającej [wideo] BMW przedstawia najdroższy lakier w swojej ofercie Jazda z pijanym kierowcą to gra o życie. Zagrasz?

Popularne w tym tygodniu:

Polacy remontują i wzmacniają silniki w najdroższych klasykach Infiniti Q60 Project Black S może trafić do produkcji seryjnej Toyota przegrała w Le Mans przez pozdrowienie od innego kierowcy Auto staje w płomieniach – jak nie pogorszyć sytuacji? Dramatyczny i nieprzewidywalny wyścig w Le Mans Aktualna mapa fotoradarów w Polsce Autonomiczny Ford Fusion w akcji. Do 2025 roku pojawi się w salonach Jakie wnętrza lubią Polacy? Autopilot w nowym Nissanie Leaf to żadna nowość Jon Olsson znów przesadził – George the Rolls