Z „klekotem” pod maską – Carlsson E 350 CDI BlueEFFICIENCY CD 35 (2010)

Z „klekotem” pod maską – Carlsson E 350 CDI BlueEFFICIENCY CD 35 (2010)

Z „klekotem” pod maską – Carlsson E 350 CDI BlueEFFICIENCY CD 35 (2010)
Olgierd Lachowski
10.12.2010 08:00, aktualizacja: 07.10.2022 16:55

Od roku Carlsson skupia się przede wszystkim na projekcie 753-konnego supercoupé C25. Nie znaczy to jednak, że porzucono prace nad tuningiem różnych modeli Mercedesa. Jednym z nowszych jest E 350 CDI BlueEFFICIENCY.

Co prawda już w Genewie prezentowano zmiany optyczne w tym samochodzie, ale tuningu mechanicznego dokonano dopiero teraz.

Carlsson E 350 CDI BlueEFFICIENCY CD 35 fot.
Carlsson E 350 CDI BlueEFFICIENCY CD 35 fot.

Nadwozie zdobi cały zestaw dodatków. Z przodu Carlsson zmienił zderzak, osadzając w nim zestawy diod LED pracujących jako światła do jazdy dziennej. Charakterystycznym elementem dla Carlssona jest chromowana siatka maskująca wloty powietrza w przednim zderzaku. Pod zderzakospojlerem zamontowano listwę.

Z boku, przed przednimi drzwiami, pojawiły się wyloty powietrza, a pod drzwiami - listwy progowe z poliuretanu. Z tego samego materiału została wykonana wstawka w tylnym zderzaku, udająca dyfuzor, oraz listwa zamocowana na pokrywie bagażnika. Tuner usunął znaczki Mercedesa i zamontował swoje.

Wszystkie zainstalowane elementy powodują, że E 350 CDI wygląda bardziej elegancko (i nieco sportowo), ale jednocześnie nie rzuca się specjalnie w oczy. Uzyskano więc dokładnie ten efekt, o jaki zabiega większość klientów Carlssona. Wszystkie wymienione elementy tworzą pakiet RS, który kosztuje 6900 euro.

Widoczny na zdjęciach samochód stoi na kołach z 20-calowymi felgami Rad Design 1/10 Ultra Light. Przednie felgi mają szerokość 8,5”, a tylne 10,5”. Opony założone z przodu to „gumy” 245/30 R 20, a z tyłu – 295/25 R 20. Przed założeniem kół do piast mocowane są 5-milimetrowe tuleje dystansowe. Za komplet tych kół trzeba zapłacić ponad 8900 euro. Oprócz nich dostępne są felgi (oraz całe komplety kół) o innych rozmiarach i wzorach.

Carlsson E 350 CDI BlueEFFICIENCY CD 35 fot.3
Carlsson E 350 CDI BlueEFFICIENCY CD 35 fot.3

Niezależnie od tego, czy Mercedes jest wyposażony w zawieszenie pneumatyczne Airmatic, czy normalne, Carlsson proponuje obniżenie auta o 30 mm. W pierwszym przypadku nad wszystkim czuwa moduł sterujący, a w drugim - montowane są krótsze sprężyny.

W kabinie nie ma wielu. Najwyraźniej tuner uznał, że fabryczny E 350 CDI jest dostatecznie luksusowy, by dodać tylko takie drobiazgi, jak dywaniki z logo Carlsson, nakładki na pedały, oraz zmienić kołki blokowania drzwi na kołki z polerowanego aluminium. Chyba najdziwniejszy dodatek stanowią przednie dywaniki z podświetlanym logo tunera w cenie 534 euro za sztukę.

Pod maską seryjnego Mercedesa E 350 CDI BlueEFFICIENCY zamontowano silnik V6 z zapłonem samoczynnym (z grupy OM642), wspomagany turbosprężarką. Motor ma objętość 3,0 l i wytwarza moc 231 KM przy 3800 obr./min. Maksymalny moment obrotowy tej jednostki silnikowej to 540 Nm przy 1600-2400 obr./min. Dzięki temu silnikowi Mercedes od 0 do 100 km/h przyspiesza w 6,80 s i osiąga prędkość 248 km/h.

Carlsson ograniczył się do zmiany modułu sterującego jednostką napędową, co sprawiło, że moc wzrosła do 280 KM, a moment obrotowy do imponujących 648 Nm. Wprawdzie w ofercie firmy nie ma kompletnego układu wydechowego, ale inżynierowie proponują montaż sportowego tłumika końcowego wraz z dwiema owalnymi końcówkami rur wydechowych (wymiary końcówek to 225 x 90 mm).

Carlsson E 350 CDI BlueEFFICIENCY CD 35 fot.6
Carlsson E 350 CDI BlueEFFICIENCY CD 35 fot.6

Nie wiadomo, jakimi osiągami dysponuje ten Mercedes po ulepszeniach, ale wiadomo, że aby nabyć wszystkie dodatki do niego, trzeba mieć około 23 000 euro.

Dane techniczne

Silnik i napęd:


  • Typ: V6, 72supo/sup, ZS
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2987 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 280 KM przy 3800 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 93,74 KM/l (seryjny – 77,34 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 648 Nm przy 1600-2400 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 8,5 x 20″
  • Koła tylne: 10,5 x 20″
  • Opony przednie: 245/30 R 20
  • Opony tylne: 295/25 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1825 kg
  • Stosunek masy do mocy: 6,52 kg/KM (seryjny - 7,90 kg/KM)
  • Długość: 4868 mm
  • Szerokość: 1854 mm
  • Wysokość: 1441 mm (- 30 mm)
  • Rozstaw osi: 2874 mm

Koszty:

  • Tuning silnika: 1783,81 euro
  • Zestaw spojlerów RS: 6900,81 euro
  • Tłumik z końcówkami rur: 2319,31 euro
  • Moduł C-Tronic do zwieszenia Airmatic: 1178,10 euro
  • Komplet sprężyn zawieszenia: 355,81 euro
  • Komplet kół z felgami 1/10 Ultra Light: 8923,81 euro
  • Nakładki na pedały: 141,61 euro
  • Kołki drzwi: 58,31 euro
  • Dywanik do bagażnika: 177, 31 euro
  • Komplet dywaników: 153,51 euro
  • Dywanik z podświetlanym logo: 534,31 euro

RAZEM: max. 23 061,01 euro[block position="inside"]8419[/block]

Źródło: carlsson (info)

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)