„Nie” dla 3-cylindrowców w Mercedesach z napędem na tył

„Nie” dla 3‑cylindrowców w Mercedesach z napędem na tył

Mercedes-Benz C250 Coupé Sport
Mercedes-Benz C250 Coupé Sport
Źródło zdjęć: © fot. Paweł Kaczor
Piotr Ślusarczyk
11.03.2014 19:14, aktualizacja: 08.10.2022 09:35

Przedstawiciel Mercedes-Benz Bernhard Heil powiedział, że w samochodach marki z napędem na tył nie zagoszczą 3-cylindrowe silniki.

Małe 3-cylindrowce nie zagoszczą pod maskami tylnonapędowych Mercedesów. Odpowiedzialny za rozwój jednostek napędowych Heil twierdzi, że takie silniki byłoby pójściem na kompromis, na który marka nie może sobie pozwolić. A przynajmniej nie w zakresie podstawowych modeli z gamy.

Heil dodaje, że oszczędności płynące z użytkowania małych motorów nie są tak znaczące, jak mogłoby się wydawać. Dlaczego tak twierdzi? Trzycylindrowce powodują niepożądane wibracje przy niskich prędkościach obrotowych, czyli wtedy, gdy zużywają najmniej paliwa. Zapewne chodzi mu o to, że kierowca wolałby wtedy wrzucić niższy bieg i zwiększyć obroty oraz spalanie tylko po to, aby wyeliminować te nieprzyjemne skutki uboczne.

Nie znaczy to jednak, że Mercedes nie zacznie montować 3-cylindrowych silników w swoich autach. Mogą one trafić do klasy A, klasy B, CLA czy GLA. Niewykluczone również, że w przyszłości pojawią się hybrydowe wersje tych aut z silnikiem elektrycznym montowanym w okolicach przedniej osi.

Warto przy okazji wspomnieć, że niemiecki producent pracuje aktualnie nad nowym silnikiem Diesla. Motor będzie miał pojemność 1,9 lub 2,0 l.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)