Lepszy czy gorszy? Oto jest pytanie – Lorinser E 500 Coupé L55 A (2010)

Lepszy czy gorszy? Oto jest pytanie – Lorinser E 500 Coupé L55 A (2010)

Lepszy czy gorszy? Oto jest pytanie – Lorinser E 500 Coupé L55 A (2010)
Olgierd Lachowski
31.12.2010 10:00, aktualizacja: 13.10.2022 13:51

Pozostający nieco w cieniu Brabusa i Carlssona Lorinser co jakiś czas może pochwalić się ciekawą nowością. Takim właśnie interesującym samochodem jest E 500 Coupé L55 A.

Lorinser E 500 Coupé L55 A fot.2
Lorinser E 500 Coupé L55 A fot.2

Mercedes E Coupé tymczasowo zastępuje przyszłego nowego Mercedesa CLK (już zapowiedziany) i wychodzi mu to całkiem nieźle. Najmocniejszy instalowany silnik to model M 273 KE 55. Ten wolnossący 8-cylindrowiec o objętości aż 5,5 l generuje 388 KM mocy przy 6000 obr./min. Maksymalna wartość momentu obrotowego (530 Nm) rozpościera się między 2800 a 4800 obr./min.

Moc przekazywana przez 7-biegową skrzynię automatyczną 7G-Tronic wędruje na koła tylne i pozwala ważącemu 1715 kg Mercedesowi przyspieszać od 0 do 100 km/h w 5,20 s. Maksymalna prędkość jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

Lorinser nie tworzy ani najszybszych, ani najładniejszych Mercedesów, ale bez wątpienia firma ma swój styl. Jej auta są rozpoznawalne na pierwszy rzut oka. Najbardziej charakterystycznym produktem Lorinsera są felgi RS 8, które swoim kształtem przypominają te montowane w AMG Mercedesie SLR McLarenie. Co prawda nie do każdego modelu one pasują, ale do E Coupé akurat tak.

Tyle że w L55 A ich zabrakło, a szkoda. W zamian tuner zamontował 19-calowe RS 9, które moim zdaniem wyglądają na cięższe, niż są w rzeczywistości. Ich design jest raczej siermiężny i przypomina felgi z przełomu lat 80. i 90. ubiegłego wieku. Niestety firma nie poinformowała, jaką szerokość mają koła i jakie opony na nie nałożono.

Lorinser E 500 Coupé L55 A fot.4
Lorinser E 500 Coupé L55 A fot.4

Wygląd samochodu nie zmienił się drastycznie, ale modyfikacji jest sporo. Nowe są przedni zderzakospojler i osłona chłodnicy. Lorinser dokleił listwy progowe, listwę na tylny zderzak, mały spojler na tylną szybę i coś, co przypomina listwę Gurneya na klapę bagażnika. Zrobiono również otwory wentylacyjne w przednich błotnikach.

Efekt końcowy jest taki sobie. Przód wygląda ładnie, ale im dalej w las, tym gorzej. Tył przywodzi na myśl niezbyt udane projekty z ubiegłych lat. Chodzi głównie o naklejony na tylny zderzak fartuch. Inżynierowie mogli już wymienić cały zderzak, co wyglądałoby na pewno lepiej.

Pod maską rewolucji nie było. Firma zmieniła oprogramowanie sterujące silnikiem, kolektory wydechowe i układ wylotowy. Ostateczny efekt nie powala na kolana. Auto ma zaledwie 34 KM mocy i 20 Nm momentu obrotowego więcej. Być może za jakiś czas pojawią się zmodyfikowane wałki rozrządu.

O ile prędkość maksymalna wynosząca 290 km/h (bez ogranicznika) jest możliwa, to opowieści o przyspieszeniu od 0 do 100 km/h w 4,40 s można włożyć między bajki. Przy tak małym przyroście mocy „ucięcie” 0,80 s jest niemożliwe.

Lorinser E 500 Coupé L55 A fot.3
Lorinser E 500 Coupé L55 A fot.3

Koszt tuningu nie jest znany, ale na pewno modyfikacje nie są tanie. Lorinser pod względem cen aspiruje do poziomu Brabusa i Carlssona, którzy dają jednak większe możliwości tuningu. Ale nie jest źle. Z pewnością fanom tego tunera E 500 Coupé L55 A przypadnie do gustu.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V8, M 273 KE 55
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5461 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 422 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 77,28 KM/l (seryjny – 71,05 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 550 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 19″
  • Koła tylne: 19″

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1715 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,06 kg/KM (seryjny – 4,42 kg/KM)
  • Długość: 4698 mm
  • Szerokość: 1786 mm
  • Rozstaw osi: 2760 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,40 s (?)
  • Prędkość maksymalna: 290 km/h

Źródło: lorinser

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)