Biała błyskawica – Anderson Gallardo LP560-4 Éclair Blanc (2010)

Biała błyskawica – Anderson Gallardo LP560-4 Éclair Blanc (2010)

Biała błyskawica – Anderson Gallardo LP560-4 Éclair Blanc (2010)
Olgierd Lachowski
01.01.2011 08:00, aktualizacja: 13.10.2022 13:51

Anderson Germany – tuner znany z odważnych projektów – niedawno przedstawił projekt Gallardo LP560-4 Éclair Blanc, czyli 600-konną białą błyskawicę.

Anderson Gallardo LP560-4 Éclair Blanc fot.1
Anderson Gallardo LP560-4 Éclair Blanc fot.1

Już wcześniej ten tuner zajmował się Gallardo, ale modelem LP550-2 Valentino Balboni, czyli limitowanym w produkcji autem z napędem na tylną oś. LP560-4 jest bardziej pospolite, bo jego produkcji nie ograniczono.

Ten bolid jest napędzany silnikiem V10 o objętości 5,2 l, który opuszczając fabrykę, ma moc 560 KM. Teraz, za sprawą nowej elektroniki, filtrów powietrza i układu wydechowego z wyścigowymi reaktorami katalitycznymi, pod maską drzemie 600 rozjuszonych byków. Układ wylotowy może pracować w trzech trybach, w każdym dając nieco inny dźwięk. Nowy „wydech” jest lżejszy od fabrycznego produktu o 22 kg.

W LP560-4 napęd jest przenoszony na wszystkie koła. Z silnikiem może być sprzężona manualna lub zautomatyzowana skrzynia biegów E-Gear. Obie mają po sześć przełożeń. Ten egzemplarz wyposażono właśnie w tę drugą skrzynkę.

Anderson Gallardo LP560-4 Éclair Blanc fot.3
Anderson Gallardo LP560-4 Éclair Blanc fot.3

Anderson popracował nieco przy zawieszeniu, zmieniając jego nastawy, tak by wóz prowadził się jeszcze precyzyjniej. Opony 245/30 R 20 (przód) i 325/25 R 20 (tył) powinny poradzić sobie z niemałą mocą silnika.

Wiele zmian przeszła karoseria samochodu. Tuner zastosował elementy wykonane z włókna węglowego. W skład pakietu stylistycznego wchodzą poszerzenia błotników zachodzące na przedni i tylny zderzak, listwy boczne, tylny spojler i przyciemniane lekko tylne światła.

Kabina wręcz ocieka luksusem. Dźwignię hamulca ręcznego, niektóre elementy centralnej konsoli, wewnętrzne klamki i uchwyty w drzwiach, częściowo kierownicę i dźwigienki zmiany biegów wykonano z barwionego na biało kompozytu węglowego. Podsufitkę i po części fotele wykończono Alcantarą[sup]®[/sup]. Użyto też białej i czarnej skóry do wykonania tapicerki siedzeń i deski rozdzielczej. Takie czarno-białe zestawienie kolorów w tym Lamborghini wygląda doskonale.

Anderson Gallardo LP560-4 Éclair Blanc fot.6
Anderson Gallardo LP560-4 Éclair Blanc fot.6

W notce prasowej firma nie udzieliła informacji o parametrach drogowych samochodu, a także o cenie przerobienia LP560-4 do wersji Éclair Blanc.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V10, 90supo/sup
  • Ustawienie: Centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5204 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 600 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 115,30 KM/l (seryjny – 107,61 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana E-Gear
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 365 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 356 mm
  • Koła przednie: 20”
  • Koła tylne: 20″
  • Opony przednie: 245/30 R 20
  • Opony tylne: 325/25 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1575 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,63 kg/KM (seryjny – 2,81 kg/KM)
  • Długość: 4345 mm
  • Szerokość: 1900 mm
  • Rozstaw osi: 2560 mm

Źródło: worldcarfans

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)