Czarny hrabia – Graf Weckerle 599 GTB Fiorano Comte Noir (2011)

Czarny hrabia – Graf Weckerle 599 GTB Fiorano Comte Noir (2011)

Czarny hrabia – Graf Weckerle 599 GTB Fiorano Comte Noir (2011)
Olgierd Lachowski
06.01.2011 09:00, aktualizacja: 07.10.2022 17:02

Mało znany tuner, Graf Weckerle, łączy charakterystyczny styl produkowanych przez siebie kół z dużą mocą swoich samochodów. Tym razem do takiego połączenia doszło w Ferrari 599 GTB Fiorano.

Graf Weckerle 599 GTB Fiorano Comte Noir fot.1
Graf Weckerle 599 GTB Fiorano Comte Noir fot.1

599 GTB to już symbol Ferrari. Nie tak dawno ten model doczekał się 670-konnej wersji GTO i wyścigowej XX. „Czarny hrabia” bazuje jednak na całkiem seryjnym Ferrari. Wóz ten opuszczając fabrykę w Maranello posiada 12-cylindrowe serce legitymujące się mocą 620 KM. 6-litrowa jednostka umieszczona jest z przodu, a napęd przenoszony jest na tylne koła – wszystko zatem jest zgodne z wizją napędu prezentowaną przez Enzo Ferrariego. Fiorano osiąga prędkość 333 km/h, a pierwsze 100 km/h „robi” w 3,60 s.

Najbardziej rozpoznawalnym elementem przygotowywanym przez Graf Weckerle są felgi. Produkcja każdego koła trwa 20 dni. 21-calowym felgom nie można odmówić stylu, ale nie jestem wcale pewien, czy dobrze pasują one do takiego samochodu, jak Ferrari.

Graf Weckerle 599 GTB Fiorano Comte Noir fot.4
Graf Weckerle 599 GTB Fiorano Comte Noir fot.4

599 GTB tuner zafundował przednie zawieszenie, które ma możliwość hydraulicznego uniesienia przodu o 40 mm, co powinno przynajmniej częściowo uchronić przednią część nadwozia przed uszkodzeniami.

Najciekawiej jednak prezentuje się jednostka napędowa, która teraz dysponuje mocą aż 835 KM. Uzyskano ją przy pomocy doładowania, ale nie wiadomo jakiego dokładanie (turbosprężarek czy kompresorów). Te 835 KM oznacza, że Graf Weckerle to drugie pod względem mocy 599 GTB, które ustępuje jedynie 848-konnemu Novitecowi 599 GTB Race 848.

Graf Weckerle 599 GTB Fiorano Comte Noir fot.6
Graf Weckerle 599 GTB Fiorano Comte Noir fot.6

Cena tuningu oraz osiągi bolidu są nieznane. Ferrari to nie pierwsze auto tej firmy tuningowej – wcześniej Niemcy przerobili m.in. Astona Martina DBS.

Dane techniczne

  • Typ: V12, 65supo/sup
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5998 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki lub kompresory
  • Moc maksymalna: 835 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 139,21 KM/l (seryjny – 103,67 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, nawiercane, średnica 398 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, nawiercane, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 21”
  • Koła tylne: 21”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1753 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,10 kg/KM (seryjny – 2,83 kg/KM)
  • Długość: 4665 mm
  • Szerokość: 1962 mm
  • Rozstaw osi: 2750 mm

Źródło: autoblog

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)