Konkurent dla HS Motorsport – Senner A1 1.4 TFSI (2011)

Konkurent dla HS Motorsport – Senner A1 1.4 TFSI (2011)

Konkurent dla HS Motorsport – Senner A1 1.4 TFSI (2011)
Olgierd Lachowski
20.01.2011 08:00, aktualizacja: 07.10.2022 17:11

W końcu sierpnia zeszłego roku Arek Gabrysiak pisał o Audi A1 1.6 TDI przerobionym przez Senner Tuning. Teraz do „diesla” dołącza odmiana z benzynowym silnikiem o objętości 1,4 l. Jak to wygląda konkretnie?

Senner A1 1.4 TFSI fot.2
Senner A1 1.4 TFSI fot.2

Przedstawiane dziś Audi A1 1.4 TFSI jest napędzane umiejscowionym z przodu poprzecznie silnikiem o 4 cylindrach. Jednostka ma bezpośredni wtrysk paliwa i turbosprężarkę, co pozwala uzyskać jej (w seryjnej wersji) moc 122 KM przy 5000 obr./min i moment obrotowy 200 Nm w dość szerokim zakresie obrotów, bo od 1500 do 4000 obr./min. Z jednostką napędową łączona jest 6-biegowa manualna skrzynia biegów i 7-biegowa zautomatyzowana dwusprzęgłowa skrzynia S-tronic.

Na rynku jest już też mocniejsza odmiana A1 z takim samym silnikiem, ale wspomaganym jednocześnie turbosprężarką i kompresorem. W takim zestawieniu jednostka napędowa wytwarza aż 185 KM.

Senner A1 1.4 TFSI fot.4
Senner A1 1.4 TFSI fot.4

Senner zajął się słabszą odmianą silnikową. Pracownicy firmy zmienili sterowanie motorem oraz filtr powietrza wraz z obudową, a także zamontowali sportowy układ wydechowy zakończony 90-milimetrowymi końcówkami rur. Teraz autko ma moc 156 KM i maksymalny moment obrotowy wynoszący 250 Nm. Parametry silnika stawiają wóz między fabrycznymi wersjami: 122-konną i tą o mocy 185 KM. Osiągi Sennera są nieznane.

Prezencja A1 zmieniła się w niewielkim stopniu. Tuner zdecydował się na montaż 18-calowych felg Corniche Monza, które są obute w opony Hankook S1 Evo. Obniżono też o 35 mm zawieszenie przez zastosowanie krótszych i sztywniejszych sprężyn. Fani sportowych doznań mogą zamówić kompletne regulowane zawieszenie.

Z innych ciekawych dodatków warto wymienić możliwość instalacji tylnych świateł zbudowanych z diod LED.

Senner A1 1.4 TFSI fot.7
Senner A1 1.4 TFSI fot.7

Tuning opisywanego dziś Audi kosztuje 4590 euro. Tworząc to auto, Senner wypuścił konkurenta dla 147-konnego A1 opracowanego przez HS Motorsport.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: R4
  • Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1390 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 156 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 112,23 KM/l (seryjny – 87,77 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 250 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna lub 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa S-tronic
  • Typ napęd: Na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe
  • Koła przednie: 8,0 x 18″ Corniche Monza
  • Koła tylne: 8,0 x 18″ Corniche Monza

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1200 kg
  • Stosunek masy do mocy: 7,69 kg/KM (seryjny – 9,84 kg/KM)
  • Długość: 3954 mm
  • Szerokość: 1740 mm
  • Wysokość: 1381 mm (- 35 mm)
  • Rozstaw osi: 2469 mm

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)