Gra niewarta świeczki? – MR Q7 4.2 TDI (2011)

Gra niewarta świeczki? – MR Q7 4.2 TDI (2011)

Gra niewarta świeczki? – MR Q7 4.2 TDI (2011)
Olgierd Lachowski
24.01.2011 08:00, aktualizacja: 13.10.2022 13:53

Od teraz wielkie Audi Q7 z silnikiem wysokoprężnym można poddać tuningowi także w zakładach MR Car Design. Czy warto?

Obraz

Q7 ma silnik V8 o objętości skokowej 4,2 l, który „poganiany” dwiema turbosprężarkami rozwija moc 326 KM przy 3750 obr./min. Maksymalny moment obrotowy osiąga wartość 760 Nm przy 1800-2500 obr./min. Taka jednostka napędowa wystarcza, żeby sprawnie poruszać to wielkie kombi z podniesionym zawieszeniem – tak sprawnie, że ważące ponad 2400 kg auto 100 km/h osiąga po zaledwie 6,40 s, a jego prędkość maksymalna to 236 km/h.

MR Car Design oferuje drobne zmiany zarówno w silniku, jak i wyglądzie. Samo nadwozie zmienia się niewiele, bo tuner proponuje tylko instalację diod LED z rocznika modelowego 2010 do aut wyprodukowanych wcześniej. Reszta karoserii pozostała nienaruszona. I dzięki Bogu, bo pełno jest tunerów obwieszających spojlerami Q7, jak choinki bombkami.

Obraz

MR wymieniło za to koła. W miejscu seryjnych 18-calowych felg pojawiły się koła z felgami o 4” większymi o szerokości 9,5”. Opony mają rozmiar 265/35 R 22 z przodu i z tyłu. Chętni mogą zamówić obniżone zawieszenie – czyli cała robota Audi z podnoszeniem wozu idzie na marne.

W jednostce napędowej zmian niewiele, bo tuner montuje sportowe filtry powietrza K & N oraz zmienia oprogramowanie sterujące silnikiem. W efekcie 4,2-litrowy „diesel” ma moc 374 KM i maksymalny moment obrotowy sięgający 870 Nm. MR informuje, że zdejmuje jakiekolwiek ograniczniki prędkości, ale nie podaje, jakie są osiągi wozu.

Obraz

Czy warto? Według mnie nie. Po pierwsze, te 50 KM więcej w takim wozie to żadna różnica, bo Q7 i tak na osiągach prawie nic nie zyska. Po drugie, obniżone zawieszenie sprawia, że Q7 pozbywa się zalety w postaci w miarę bezstresowego pokonywania wybojów na polskich drogach. Po trzecie, na tuning trzeba wydać prawie 11 000 euro (!), a nawet nie da się „poszpanować” ciągnącymi się po ziemi spojlerami, bo ich nie ma…

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V8, 90supo/sup, ZS
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4134 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 374 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 90,47 KM/l (seryjny – 78,86 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 870 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 350 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 358 mm
  • Koła przednie: 9,5 x 22″
  • Koła tylne: 9,5 x 22″
  • Opony przednie: 265/35 R 22
  • Opony tylne: 265/35 R 22

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2420 kg
  • Stosunek masy do mocy: 6,47 kg/KM (seryjny – 7,42 kg/KM)
  • Długość: 5086 mm
  • Szerokość: 1983 mm
  • Rozstaw osi: 3002 mm

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)