To nie pierwszy raz – Pogea A7 Sportback 3.0 TDI (2011)

To nie pierwszy raz – Pogea A7 Sportback 3.0 TDI (2011)

To nie pierwszy raz – Pogea A7 Sportback 3.0 TDI (2011)
Olgierd Lachowski
25.02.2011 09:00, aktualizacja: 07.10.2022 17:20

Tak jak kilka miesięcy temu był tuningowy bum na Audi A1, tak teraz podobnie dzieje się z A7 Sportback. Nowym projektem chce się teraz pochwalić firma Pogea.

Wzięte na warsztat i przedstawione na fotografiach auto to podobno model z silnikiem V6 3.0 TDI. Wspomagany turbosprężarką motor ma moc 204 KM przy 3850 obr./min i moment obrotowy o maksymalnej wartości 400 Nm w przedziale od 1250 do 3500 obr./min. Zamontowana wzdłuż pod maską jednostka napędowa przez bezstopniową skrzynię biegów Multitronic przekazuje moc na przednie koła.

Pogea A7 Sportback 3.0 TDI fot.1
Pogea A7 Sportback 3.0 TDI fot.1

Inżynierowie z Pogea Racing za pomocą nowego oprogramowania centralnej jednostki sterującej podnieśli moc do 251 KM, a moment obrotowy do 468 Nm. Jako dodatkowe opcje dostępne są sportowe filtry powietrza i nowy układ wydechowy ze stali nierdzewnej oraz układ hamulcowy Brembo.

Prezentowany samochód ma też zmodyfikowane zawieszenie firmy KW i zmienione koła z felgami o rozmiarze 9,0 x 20” (przód i tył) i oponami 265/30 (obie osie) wyprodukowanymi przez Continental.

Pogea, nie licząc kół, szerokim łukiem ominęła tuning optyczny A7 Sportback i chyba zrobiła dobrze.

Osoby, które kupiły auto z silnikiem wysokoprężnym o mocy 245 KM i jednostką benzynową 3.0 TFSI również mogą udać się do warsztatów Pogea Racing. W pierwszym przypadku moc wzrośnie do 289 KM (moment do 555 Nm), a w drugim – do 345 KM (moment obrotowy do 440 Nm). W tych wozach zdejmowany jest ogranicznik prędkości maksymalnej.

Pogea A7 Sportback 3.0 TDI fot.2
Pogea A7 Sportback 3.0 TDI fot.2

Ciekawe czy niedługo lista przerobionych A7 Sportback powiększy się o auto przygotowane przez B & B oraz MTM (w wersji benzynowej, bo „diesel” już jest).

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V6, 90supo/sup, ZS
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2967 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 251 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 84,60 KM/l (68,76 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 468 Nm
  • Skrzynia biegów: Bezstopniowa Multitronic
  • Typ napędu: Na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe
  • Koła przednie: 9,0 x 20\
  • Koła tylne: 9,0 x 20\
  • Opony przednie: 265/30 R 20
  • Opony tylne: 265/30 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1770 kg
  • Stosunek masy do mocy: 7,05 kg/KM (seryjny – 8,68 kg/KM)
  • Długość: 4969 mm
  • Szerokość: 1911 mm
  • Rozstaw osi: 2914 mmblock position=\inside8220/block
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)