Horch, gorszy brat Audi [geneza motoryzacji]
Do 1899 roku August Horch pracował jako inżynier budowy maszyn, m.in. u Karla Benza w Mannheim. Pragnąc się usamodzielnić, rozpoczął produkcję wozów silnikowych w dawnej stajni w kolońskiej dzielnicy Ehrenfeld. W poszukiwaniu większej siedziby, w 1903 roku trafił do Saksonii, do Zwickau. Tam założył firmę Horch&Cie. Motorwagen-Werke AG.
W 1909 roku August Horch firmę jednak stracił i zajął się tworzeniem nowego przedsiębiorstwa, które nazwał... Audi. W Zwickau nadal powstawały jednak samochody pod nazwą Horch, które były całkiem wysokiej jakości. Pierwszy Horch miał dwucylindrowy silnik o mocy zaledwie 4 KM. Sześciocylindrowy silnik znalazł się pod maską Horcha już w 1907 roku, natomiast w latach 20. w Zwickau zaczęto produkować limuzyny z rzędowymi "ósemkami". Taki też silnik otrzymał Horch 430. Ośmiocylindrowa jednostka o pojemności trzech litrów dostarczała 65 KM mocy i była w stanie rozpędzić auto do 115 km/h. Ważący 1,8 tony Horch nie był mistrzem oszczędności. Zużywał średnio 19 l/100km.
Krótko przed powstaniem Auto Union, czyli fuzji Audi, DKW, Horch i Wanderer, zakłady Horch wywołały spore zamieszanie na targach w Paryżu. W stolicy Francji w 1932 roku zaprezentowano bowiem luksusowy samochód z dwunastocylindrowym silnikiem o nazwie Horch 670. Wkrótce rozpoczęto jego seryjną produkcję. Okazało się jednak, że zainteresowanie targowe nie przełożyło się na sprzedaż auta. Ten bez wątpienia piękny model wyprodukowano tylko w ok. 80 egzemplarzach.
W tym samym czasie w zakładach Horch zaczęto także produkcję samochodu z ośmiocylindrowym silnikiem w układzie rzędowym. Jednostka napędowa o pojemności niemal 5 litrów skonstruowana przez Paula Daimlera zachwycała niezawodnością i kulturą pracy. Seria tych aut z lat 1930-1935 trafiła na rynek pod zbiorczą nazwą Horch 8 i prędko stała się symbolem wszystkich wyższych wymagań stawianych przemysłowi samochodowemu - mocy, niezawodności i piękna.
W 1935 roku wraz ze zniesieniem podatku od pojemności silnika, firma Horch zaprezentowała kolejną serii modeli o zbiorczej nazwie Horch 5, wyposażonych w rzędowe silniki z ośmioma cylindrami. Jednostki początkowo dysponowały mocą 100 KM, później powstała wersja 120-konna. Najczęściej montowano ją w sportowych kabrioletach 853.
Już krótko po debiucie wspomniany model postrzegany był jako najpiękniejszy ze wszystkich samochodów marki Horch, które kiedykolwiek zbudowano. Dzięki temu kabrioletowi, Horch zdołał obronić pozycję jednego z wiodących producentów samochodów luksusowych. W 1937 udział w rynku wyniósł ponad 50%.