Zgodnie z zapowiedziami na tegorocznych targach w Genewie Volkswagen zaprezentował najnowsze dziecko ze stajni z Wolfsburga. Mowa o Golfie w odmianie Cabrio. Wprowadzając na rynek ten model, Niemcy robią konkurencję innemu Volkswagenowi ze składanym dachem, Eosowi.
Zgodnie z zapowiedziami na tegorocznych targach w Genewie Volkswagen zaprezentował najnowsze dziecko ze stajni z Wolfsburga. Mowa o Golfie w odmianie Cabrio. Wprowadzając na rynek ten model, Niemcy robią konkurencję innemu Volkswagenowi ze składanym dachem, Eosowi.
Ostatnio w konfiguratorze na stronie internetowej Volkswagena pojawiła się poliftingowa wersja Eosa. W najsłabszej wersji wyposażenia z otwierającą paletę silników jednostką 1,4 TSI o mocy 122 KM, auto kosztuje w polskich salonach 99 790 zł. Wydaje się to całkiem spora kwota, jednak konkurencyjne kabriolety z hardtopami Renault Megane Coupe-Cabriolet oraz Peugeot 308 CC są droższe.
Golf Cabrio ma być tańszy od Eosa, wstępnie wyceniono go na nieco ponad 93 000 złotych. Niższa cena wynika głównie z faktu, że auto nie ma składanego hardtopa, a jedynie miękki, gorzej izolujący wnętrze dach.
Cała procedura składania dachu zajmuje według producenta jedynie 9,5 sekundy, to naprawdę rewelacyjny rezultat. Ponadto dach można rozkładać, tocząc się w miejskim korku z prędkością nieprzekraczającą 30 km/h.
Pod maskę Golfa Cabrio trafi sześć jednostek napędowych, w tym dwa diesle: 1,6 o mocy 105 KM oraz 2,0 o mocy 140 KM. Najmocniejszym silnikiem napędzającym kabriolet z Wolfsburga będzie dwulitrowa jednostka TSI o mocy 210 KM. To dokładnie ten sam motor, który znaleźć można w Golfie GTI.
Volkswagen Golf Cabriolet - Geneva Motor Show 2011
Na targach w Genewie Golf został zaprezentowany w towarzystwie pięknych kobiet. Volkswagen więc jasno określa swoją grupę docelową, Golf Cabrio ma być autem na zakupy dla modnych pań.
Źródło: Carscoop