1987 Lamborghini Portofino [zapomniane koncepty]

1987 Chrysler Lamborghini Portofino

1987 Chrysler Lamborghini Portofino

W 1987 roku włoska marka supersamochodów Lamborghini trafiła w ręce amerykańskiego Chryslera. Symbolem tego przejęcia jest w pełni działający model studyjny o nazwie Portofino.

1969 Abarth 2000 by Pininfarina [zapomniane koncepty]

W 1986 roku jeden z głównych projektantów Chryslera — Kevin Verduyn — stworzył model o nazwie Navajo, którego projekt zatrzymał się na fazie modelu z gliny. Jednak po przejęciu marki Lamborghini Chrysler wznowił ten projekt, który z kilkoma modyfikacjami zadebiutował na salonie samochodowym we Frankfurcie w 1987 roku pod postacią koncepcyjnego pojazdu Lamborghini Portofino.

1987 Chrysler Lamborghini Portofino

Ten 4-osobowy samochód został zbudowany na przedłużonej płycie podłogowej Lamborghini Jalpy, z której też pochodził układ przenoszenia napędu oraz sam silnik. Co pierwsze rzuca się w oczy, to oczywiście otwierane do góry drzwi - tradycyjny element Lamborghini. Nowością jest natomiast fakt, że w Portofino mamy dwie pary drzwi, a tylna para także otwiera się do góry, odsłaniając obszerne wnętrze nieprzedzielone słupkami drzwiowymi.

1984 Lotus Etna [zapomniane koncepty]

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Na pierwszy rzut oka możemy rozpoznać, że projekt ten jest autorstwa Chryslera, a nie Lamborghini, którego styliści nie mieli tutaj tak na prawdę nic do powiedzenia. Nawet logo zostało tutaj zmodyfikowane - tradycyjny włoski byk został wpisany w charakterystyczny pięciokąt Chryslera, co ma tutaj także wymiar symboliczny.

1987 Chrysler Lamborghini Portofino

Silnik z Jalpy umieszczono tutaj centralnie. Była to 3,5-litrowa jednostka benzynowa w układzie V8, która generowała 255 KM i 310 Nm momentu obrotowego. Portofino ważyło natomiast niespełna 1300 kilogramów, co pozwalało na osiągnięcie prędkości maksymalnej na poziomie 240 km/h - i to z czterema osobami na pokładzie. Napęd na tylną oś przekazywany był za pomocą 5-biegowej przekładni manualnej.

Wnętrze samochodu zostało także dopracowane w każdym szczególe. Znalazła się w nim skórzana tapicerka z żółtymi i zamszowymi akcentami. Tunel centralny kończył się dopiero na tylnym rzędzie siedzeń, co oznaczało, że z tyłu znajdowały się dwa pełnowymiarowe fotele, w których bez problemu powinny zmieścić się dwie dorosłe osoby. Taki rozkład miejsc stał się bardzo popularny w dzisiejszych modelach 4-osobowych, luksusowych coupe takich jak Porsche Panamera czy Aston Martin Rapide.

1987 Chrysler Lamborghini Portofino

1993 Renault Racoon [zapomniane koncepty]

W 1991 roku ciężarówka transportująca Lamborghini Portofino uległa wypadkowi. Zważywszy na fakt, że powstał jedynie jeden egzemplarz tego samochodu, Chrysler zdecydował się go wyremontować. Od 1999 roku można go podziwiać w siedzibie Chryslera w Auburn Hills w Michigan.

Źródło: Lambo CarsConcept CarzCarstyling

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Nowy model McLarena w 2015 roku [aktualizacja] Aston Martin testuje panele słoneczne na swoich samochodach Nissan Navara od Nismo Kobiety wybrały swój samochód roku Zlicytowano najdroższe numery rejestracyjne świata Sebastian Vettel po trzech dniach w Scuderia Ferrari Suzuki Wagon R+ z wadliwymi poduszkami powietrznymi Problem z hamulcami w Jaguarach XJ Poważna awaria silnika w 14 tysiącach samochodów Toyoty BMW serii 5 GT z dieslem do serwisu Range Rover Evoque Cabrio prawdopodobnie w przyszłym roku WEC 2014 São Paulo: triumf Porsche, mistrzostwo Toyoty Ciąg dalszy opery mydlanej Saaba Mark Webber nie pamięta swojego wypadku w Sao Paulo BMW 2 Active Tourer z napędem xDrive Tajemniczy muł testowy LaFerrari - będzie spider? Mercedes-Benz SL63 AMG World Championship 2014 Collector's Edition Chiny staną się głównym odbiorcą Volvo Wzmocniony Seat Leon Cupra Drogowe samochody McLarena nie dostaną silników Hondy Ford Ranger po kuracji odmładzającej [wideo] BMW przedstawia najdroższy lakier w swojej ofercie Jazda z pijanym kierowcą to gra o życie. Zagrasz? Potężna kraksa Marka Webbera w Sao Paulo!

Popularne w tym tygodniu:

Tak umiera legenda. Zaczęła się rozbiórka toru FSO na Żeraniu Ciekawostka z ogłoszenia – mały sedan z wielkim silnikiem BMW M2 z sercem M4, które okazało się zbyt mocne UE chce nowego obowiązkowego wyposażenia samochodów ciężarowych Koniec ze skórami w Bentleyu? Firma stawia na produkty dla wegan Autobahn Stormer Porsche wyprodukowało milion egzemplarzy modelu 911 Floty odwracają się od diesli? Niezupełnie, ale jest trend Dodge Challenger - ależ to brzmi! Volkswagen Golf GTI First Decade – ponad 400-konna hybryda na Worthersee Tydzień w motorsporcie #23 Micra kreuje: niesamowite szezlong i lampa projektu czeskiego artysty, inspirowane sylwetką kompaktowego Nissana