SVS Codatronca Monza - supersamochód z polskim akcentem
Codatronca to samochód zbudowany przez SpadaVettureSport z Turynu przy współpracy z UK Garage. Model ten jest dziełem Ercole Spada, jego syna Paolo oraz Wojciecha Sokołowskiego z Gliwic, a jego najnowsza odmiana Monza zostanie oficjalnie zaprezentowana podczas ekskluzywnego, kwietniowego Top Marques w Monako.
Codatronca to samochód zbudowany przez SpadaVettureSport z Turynu przy współpracy z UK Garage. Model ten jest dziełem Ercole Spada, jego syna Paolo oraz Wojciecha Sokołowskiego z Gliwic, a jego najnowsza odmiana Monza zostanie oficjalnie zaprezentowana podczas ekskluzywnego, kwietniowego Top Marques w Monako.
Pierwszy projekt firmy SVS cechował się futurystyczną stylistyką wzorowaną na samolotach i został odsłonięty w 2007 roku, najnowszy – Codatronca Monza – ma charakteryzować się otwartym nadwoziem i nie mniej kontrowersyjnymi liniami.
Dotychczas zaprezentowany model Codatronca bazował na podwoziu Corvette Z06 i miał być oferowany w trzech odmianach opartych na siedmiolitrowej jednostce V8 pracującej także na E85. Najsłabszą z nich była Sport Tourism (TS) o mocy 513 KM, mocniejszą Fast Sport Tourism (TSV) legitymująca się mocą 630 KM i ostatnia, zamykająca ofertę, Sport Super Tourism (TSS) generująca 700 KM.
Dzięki nadwoziu z włókien węglowych masa własna oscylowała na poziomie 1360 kg. Współpracująca z silnikiem sześciobiegowa przekładnia manualna pozwalała rozpędzić wersję TS od 0 do 100 km/h w ciągu 3,4 sekundy a prędkościomierz zatrzymywał się na wskazaniu 340 km/h.
Spada TS Codatronca Start-up, Engine Sound & Walkaround - Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2010
Czekająca na premierę wersja Monza ma być nieco lżejsza i jeszcze szybsza. W początkowych planach jest produkcja 20 egzemplarzy rocznie, każdy w cenie około 300 000 euro.