Ni w kijki, ni w patyczki - Anderson Germany 599 GTB Fiorano Race Edition (2011)

Ni w kijki, ni w patyczki - Anderson Germany 599 GTB Fiorano Race Edition (2011)

Ni w kijki, ni w patyczki - Anderson Germany 599 GTB Fiorano Race Edition (2011)
Olgierd Lachowski
05.04.2011 07:00, aktualizacja: 07.10.2022 17:35

Ferrari 599 GTB jest na rynku od kilku lat, a od tego czasu już parę firm tuningowych zdążyło się nim zająć. Najbardziej ekstremalna wersja odmiany GTB to 808-konne Race 808 przygotowane przez Noviteca. A oto odpowiedź firmy Anderson Germany.

Obraz

Anderson Germany na dobre zadomowił się w świecie tunerów. Najbardziej rozpoznawalne modele tego tunera to Audi R8, ale firma nie stroni też od Ferrari. Nowy projekt to Ferrari GTB Fiorano Race Edition.

Problem w tym, że przyrostek Race Edition ma się nijak do zmian wprowadzonych przez tunera. Już seryjne 599 GTB jest samochodem niezwykle szybkim, więc nadanie autu nazwy Race Edition sugeruje, że bolid stał się jeszcze szybszy, bardziej ekstremalny. A tutaj?

Przy silniku firma Anderson wiele nie zrobiła, bo ograniczyła się do zmiany oprogramowania sterującego silnikiem. To dało przyrost mocy w postaci 30 KM. W efekcie 12-cylindrowe serce Ferrari o objętości 6,0 l ma moc 650 KM. Dodatkowo tuner zakupił od firmy Hamann kompletny układ wydechowy i zamienił stary „wydech” na ten nowy właśnie.

Obraz

Jak to się przełożyło na osiągi? No cóż, Anderson 599 GTB Race Edition jest w sprincie do 100 km/h wolniejsze od fabrycznego wozu o 0,10 s i przyspiesza w 3,70 s. Może to kwestia zmiany charakterystyki silnika, ale kto wie, czy celowo Anderson Germany nie pominęło informacji o prędkości maksymalnej. Kto wie, czy nie okazałoby się, że podkręcone auto jest wolniejsze.

Co się jeszcze zmieniło? Pojawił się zestaw dyskretnych spojlerów przygotowany przez… Hamanna i 21-calowe felgi (ponoć już nie Hamanna).

W kabinie znajduje się więcej elementów z kompozytu węglowego oraz tych pokrytych skórą.

Cokolwiek by sądzić o ekipie Anderson Germany, trzeba wyraźnie powiedzieć, że nie napracowała się przy tym aucie. Osobiście gdybym chciał mieć spojlery i układ wydechowy Hamanna, to udałbym się do Hamanna, a nie przerabiał samochód u jakichś pośredników (czyt. Andersona). Trochę to wszystko dziwne, a najdziwniejsza jest nazwa Race. Zupełnie nie pasuje ona do zmian, których dokonało Anderson Germany, szczególnie jeśli tłem dla tego tuningu są modyfikacje z Noviteca 599 GTB Fiorano Race 808.

Obraz

Anderson spróbował zamydlić oczy klientom „swoim” tuningiem. Jak to mawia jeden z byłych prezydentów: „Nie idźcie tą drogą…”.

Dane techniczne


  • Typ: V12, 65supo/sup, F140
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5998 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 650 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 108,40 KM/l (seryjny – 103,37 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 398 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 21”
  • Koła tylne: 21”

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1753 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,70 kg/KM (seryjny – 2,83 kg/KM)
  • Długość: 4665 mm
  • Szerokość: 1962 mm
  • Wysokość: 1314 mm
  • Rozstaw osi: 2750 mm

Osiągi:


  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,70 sblock position=\inside8095/block
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)