Polska premiera nowego Mercedesa klasy C [wideo]

Nowy Mercedes klasy C

Nowy Mercedes klasy C

Od 4 do 8 kwietnia w polskich salonach Mercedesa odbywa się premiera nowej Klasy C. Byliśmy z kamerą na wrocławskiej prezentacji tego samochodu.

Zgodnie z zapowiedziami przed premierą klasy C samochód ten miał przejść wiele zmian. Na pierwszy rzut oka nie są one widoczne - linia samochodu znacząco się nie zmieniła. Jeśli jednak zaczniemy przyglądać się szczegółom, to widać sporo nowości. Mercedes zapewnia, że zmodyfikował przeszło ponad 2,5 tysiąca elementów.

Założeniem niemieckiego koncernu było stworzenie samochodu, który traktowany byłby jako mniejsza wersja luksusowej klasy E. W wyglądzie rzeczywiście jest coś z klasy E, szczególnie jeśli spojrzeć na przód auta. Zmieniły się także tylne reflektory, które są większe i mają o wiele bardziej nowoczesny design w porównaniu z poprzednią wersją.

Nowy Mercedes klasy C

Niestety, na tylnym rzędzie siedzeń jest stosunkowo mało miejsca, szczególnie dla nóg. To jedyna wada wnętrza — poza tym wszystko wykonane jest niemal perfekcyjnie, z użyciem najwyższej jakości materiałów. Na uwagę zasługuje także wyciszenie wnętrza — gdy w salonie przygrywał kwartet jazzowy, kabina klasy C była jedynym miejscem, gdzie bez przekrzykiwania można było swobodnie porozmawiać. Genialnie tłumiła dźwięki z zewnątrz.

Mercedes klasy C to auto naszpikowane elektronicznymi gadżetami. Zastosowano w nim m.in. system automatycznego utrzymania odległości, pomagający kierowcy w utrzymaniu zadanego odstępu od poprzedzającego pojazdu. Jest również aktywny system martwego punktu i utrzymania pasa ruchu. O komfort kierowcy i pasażera dbają również podgrzewane i wentylowane fotele, których wcześniej w tej klasie Mercedesa nie było.

Masa całkowita Mercedesa klasy C wynosi około 1500 kilogramów. Pod maską mogą znaleźć się silniki wysokoprężne lub benzynowe, ale trzeba pamiętać, że do kolejnej generacji Mercedes wprowadzi hybrydy. Niemcy mają zamiar połączyć motor elektryczny także z silnikiem Diesla. Ciekawostką jest aluminiowa maska nowej klasy C, która zmniejszyła wagę auta o 9 kg.

W wersji podstawowej auto kosztuje 127 tysięcy złotych — tyle trzeba zapłacić za wersję benzynową 180. Diesel 220 kosztuje 153 tysiące. Najdroższy Mercedes klasy C to kwestia wyobraźni kupującego, lista dodatkowych opcji wyposażenia jest bardzo długa i praktycznie można wywindować cenę auta do niebotycznych granic.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Nowy Mercedes klasy C

Już w przyszłym tygodniu będziemy mieli okazję testować nową klasę C. Sprawdzimy auto na różnych nawierzchniach i w różnych cyklach jazdy. Oczywiście podzielimy się z Wami wrażeniami.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Relacje:

Jazda defensywna – co to takiego? Warsztaty z personalizacji Toyoty Aygo – relacja Bezpieczna jazda samochodem - co warto wiedzieć, co warto umieć? - część 4 i konkurs Polska premiera Jeepa Renegade - relacja Nowy produkt od Continentala na zimę Żegnaj benzyno – instalacje gazowe Prins Direct LiquiMax 2.0. Ekonomiczna jazda samochodem nie musi być nudna! - część 3 i konkurs Premiera Harley-Davidson Street 750 i urodziny Jacka Danielsa Škodami w teren, czyli szkolenie Offroad Driving na Autodromie 4x4 - część 2 i konkurs Cykl szkoleń dla kierowców na 10-lecie Szkoła Auto Škoda - część 1 i konkurs Battle Royale - 1 mila po raz pierwszy - fotorelacja "Automaniak" - programy motoryzacyjne od zaplecza „Zakup kontrolowany” – programy motoryzacyjne od zaplecza Otwarcie salonu Lamborghini w Warszawie i polska premiera LP 610-4 Huracán [relacja] Porsche on Track w Estonii - relacja Audi po raz piąty z rzędu! 24 Heures du Mans 2014 [relacja] Škoda 4x4 Driving Experience – doświadczyć napędu na cztery koła - relacja 33. GTI Treffen am Wörthersee 2014 [galeria] Z wizytą w muzeum Škody 33. GTI Treffen am Wörthersee - Audi A3 Clubsport Concept quattro & TT quattro Sport Concept [galeria] 33. GTI Treffen am Wörthersee - Seat Leon Cupra Racer [galeria] 33. GTI Treffen am Wörthersee - Škoda Citijet & Yeti Extreme [galeria] 33. GTI Treffen am Wörthersee - VW GTI Roadster Concept & Golf R400 [galeria] Szkolenie zmniejszające liczbę punktów karnych w praktyce

Popularne w tym tygodniu:

24 h Le Mans 2017 - kto jest kim i z kim walczy oraz co robimy na miejscu Cztery rzeczy, które wiemy po premierze Hyundaia Kony w Seulu Po powrocie z 24 h Le Mans 2017 - 9 powodów, dla których musisz pojechać za rok Z Mikko Hirvonenem w cztery oczy o rajdach, Mini i… amerykańskich klasykach