Jestem wielki i mocny – Wheelsandmore CLS 63 AMG Stage I (2011)

Jestem wielki i mocny – Wheelsandmore CLS 63 AMG Stage I (2011)

Jestem wielki i mocny – Wheelsandmore CLS 63 AMG Stage I (2011)
Olgierd Lachowski
14.04.2011 07:00, aktualizacja: 07.10.2022 17:37

Pierwsze przymiarki tunerów do nowego Mercedesa-Benza CLS 63 AMG już za nami, przyszedł więc czas na poważniejsze zabawy. Oto CLS 63 z mocniejszym silnikiem, przygotowany przez Wheelsandmore.

Wheelsandmore CLS 63 AMG Stage I fot.2
Wheelsandmore CLS 63 AMG Stage I fot.2

Mercedes CLS 63 wygląda tak świeżo i dobrze, że pracownicy Wheelsandmore nie zdecydowali się na zmiany optyczne w postaci spojlerów. Zmieniono tylko felgi na 20-calowe 6Sporz w kolorze czarnym. Za przekazanie mocy z półosi na asfalt są odpowiedzialne opony Dunlop Sportmaxx 255/30 R 20 z przodu i 305/25 R 20 z tyłu.

Firma tuningowa zmieniła zawieszenie na zestaw niemieckiej firmy KW. Z przodu zamontowano zestaw konwencjonalny, a z tyłu komplet pneumatyczny.

Fabryczny Mercedes-Benz pod pokrywą ma silnik M157. Jest to przygotowany przez zespół Mercedes-AMG następca motoru o oznaczeniu M156. Ta nowoczesna jednostka napędowa ma 8 cylindrów w układzie widlastym, które łącznie mają objętość 5461 cm[sup]3[/sup]. M157 ma bezpośredni wtrysk paliwa, a współpracują z nim dwie turbosprężarki.

Wheelsandmore CLS 63 AMG Stage I fot.3
Wheelsandmore CLS 63 AMG Stage I fot.3

Ważący 204 kg silnik w celu zmniejszenia zużycia paliwa został wyposażony w system Start & Stop. Między innymi dzięki niemu zużywa średnio 25% mniej paliwa niż M156. Jednostka silnikowa ma moc 525 KM przy 5250 obr./min (557 KM z zestawem Performance Package) i maksymalny moment obrotowy 700 Nm (800 Nm z Performance Package) w przedziale 1700-5000 obr./min.

Z silnikiem łączona jest 7-biegowa automatyczna skrzynia biegów z suchymi sprzęgłami 7G-Tronic SpeedShift MCT, a napęd przenoszony jest na koła tylne.

Inżynierowie pracujący dla Wheelsandmore wymienili seryjny układ wydechowy na „wylot” ze sportowymi konwerterami katalitycznymi i tłumikami o zmniejszonych oporach wewnętrznych oraz przestroili ECU uzyskując w ten sposób w silniku moc 580 KM i maksymalny moment obrotowy 780 Nm.

Nieznane są osiągi tak przygotowanego luksusowego sedana Mercedesa, ale powinny być zbliżone do CLS-a z pakietem Performance, który setkę „robi” w 4,30 s i osiąga równe 300 km/h.

Wheelsandmore CLS 63 AMG Stage I fot.5
Wheelsandmore CLS 63 AMG Stage I fot.5

Na ilustracjach widać komputerową wizję wozu Wheelsandmore.


Dane techniczne


Silnik i napęd:

  • Typ: V8, 90supo/sup, M157
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5461 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 580 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 106,21 KM/l (seryjny – 96,14 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 780 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic SpeedShift MCT
  • Typ napęd: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 402 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 20” 6Sporz
  • Koła tylne: 20” 6Sporz
  • Opony przednie: 255/30 R 20 Dunlop Sportmaxx
  • Opony tylne: 305/25 R 20 Dunlop Sportmaxx

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1870 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,22 kg/KM (seryjny – 3,56 kg/KM)
  • Długość: 4940 mm
  • Szerokość: 1881 mm
  • Rozstaw osi: 2874 mmblock position=\inside8061/block
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)