Hokus Focus – Anderson Germany Focus RS Black Racing Edition (2011)

Hokus Focus – Anderson Germany Focus RS Black Racing Edition (2011)

Hokus Focus – Anderson Germany Focus RS Black Racing Edition (2011)
Olgierd Lachowski
15.04.2011 07:00, aktualizacja: 07.10.2022 17:37

Nie każdy mógł stać się posiadaczem Focusa RS500. Tym, którzy nabyli Focusa RS, a chcieli mieć auto o mocy RS500, pomagają tunerzy. Niektóre firmy tuningowe robią Focusy RS sporo mocniejsze niż seryjny Focus RS500. Należy do nich Anderson Germany.

Obraz

Anderson Germany po raz kolejny zaprezentował samochód w kolorze czarnym. Powoli staje się to nudne, choć trzeba powiedzieć, że akurat do Focusa RS matowa czerń dobrze pasuje. Niektóre detale pomalowano na czerwono. Nie dopatrzymy się większych zmian poza nowymi kołami. Tuner nie podał nawet rozmiaru felg, ale widać, że są większe niż fabryczne.

We wnętrzu wzorem nadwozia również dominuje czerń, a drobne detale, takie jak nici, są koloru czerwonego. Jeśli chodzi o materiały użyte w kabinie, to znajdziemy tam przede wszystkim Alcantarę[sup]®[/sup] i skórę.

W Focusie RS znajduje się 2,5-litrowy, 5-cylindrowy silnik o mocy 305 KM przy 6500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy to 440 Nm w zakresie od 2250 do 4500 obr./min. Tak dobre parametry jednostka napędowa uzyskuje dzięki pomocy turbosprężarki.

Obraz

Anderson „dokłada” silnikowi kolejne 115 KM mocy, ale nie podaje, w jaki sposób jest to zrealizowane. Nie wiadomo zatem, czy tuner zmienił turbosprężarkę czy wzrost mocy wynika z podniesienia ciśnienia doładowania seryjnej „turbiny”.

Moc przekazywana jest przez 6-biegową ręczną skrzynię biegów na przednie koła. Nim tam trafi, przechodzi przez mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu.

Jak zwykle Anderson Germany nie ujawnia osiągów wozu i cen tuningu. Przypomnę, że seryjny Focus RS osiąga 263 km/h, a do 100 km/h przyspiesza w 5,90 s. Focus RS Black Racing Edition prawdopodobnie ma lepsze parametry jezdne.

Obraz

Focus RS przerobiony przez Anderson Germany trafia na silną konkurencję w postaci aut przygotowanych przez BBR, Wolfa czy Stöfflera.

Dane techniczne:


  • Typ: R5
  • Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2521 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 420 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 166,60 KM/l (seryjny – 120,99 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na przednie koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 336 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 302 mm

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1468 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,50 kg/KM (seryjny – 4,81 kg/KM)
  • Długość: 4402 mm
  • Szerokość: 1842 mm
  • Rozstaw osi: 2640 mmblock position=\inside8056/block

Źródło: autoblog

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (8)