24H Le Mans 2011 bez hybrydy Peugeota [technika wyścigowa odc. 35]

Jednym końcówka kwietnia kojarzy się z bliskim już nadejściem lata, a innym z testami przed 24-godzinnym wyścigiem w Le Mans.

Peugeot 908 HYbrid4 fot.3

Właśnie 24 kwietnia odbędą się testy i tzw. preeliminacje do najsłynniejszego 24-godzinnego maratonu odbywającego się na torze Circuit de la Sarthe pod miasteczkiem Le Mans. Podczas testów miał być badany jeden Peugeot 908 HYbrid4.

Auto przedstawione podczas salonu w Genewie nie pojawi się jednak na torze i oczywiście nie ma szans, żeby wystartowało w czerwcowym wyścigu.

Powodem zawieszenia rozwoju hybrydy na czas przygotowań do Le Mans jest jej niedostateczne przygotowanie. HYbrid4 zdecydowanie odstaje od „908” z konwencjonalnym napędem i nic nie wskazuje, by różnica ta miała być w krótce być wyrównana, a przecież hybryda powinna być szybsza od normalnych 908.

Dyrektor techniczny Peugeota Bruno Famin mówił, że celem zespołu było należyte przygotowanie 908 HYbrid4 do kwietniowych testów, a ponieważ się to nie udało, to na francuskim torze wystąpią 3 normalnie 908. Jak uważają ludzie pracujący dla Peugeota ubiegłoroczna przegrana z Audi była prawdziwą klęską i za wszelką cenę chcą odbić ją sobie w tym roku.

Peugeot 908 HYbrid4 fot.4

24 kwietnia na de la Sarthe Peugeot chce się skupić na testowaniu opon, aerodynamiki i ustawień samochodu. Czyżby już silniki, z mocy których Peugeot słynie, francuska marka miała dopracowane?

Zobacz również: Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM Allure - test

Zobacz też:

Peugeot 908 HYbrid4

Układy chłodzenia powietrza z intercoolerem wodnym

FMIC, TMIC, SMIC, a może V-mount? Mocujemy intercooler [część 2]

W poprzednim odcinku:

Ewolucja Audi R18 – krótka analiza


Zobacz więcej artykułów z serii: Technika w motorsporcie

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Leki zaburzające zdolność prowadzenia pojazdu [poradnik] Regeneracja wtryskiwaczy Common Rail Smarowanie mechanizmów różnicowych - czy wymiana oleju jest konieczna? Eksploatacja świec zapłonowych – ocena wyglądu świecy Łańcuchy tekstylne - lepsza alternatywa dla stalowych? Świece zapłonowe - budowa i zasada działania Jak eksploatować samochód z instalacją gazową? Tramwaj czy auto - kto ma pierwszeństwo? Amortyzatory o zmiennej charakterystyce tłumienia - ciecze magnetoreologiczne Amortyzatory o zmiennej charakterystyce tłumienia - sterowanie zaworami elektromagnetycznymi Porównanie napędu Mazda SKYACTIV kontra Škoda TSI&DSG Opony zimowe - na co zwrócić uwagę Škoda Octavia 1,2 TSI - którą wersję silnika i jaką skrzynię lepiej wybrać? Amortyzatory o zmiennej charakterystyce tłumienia Jak dbać o oświetlenie pojazdu? Jaka prędkość na autostradzie jest najlepsza? Strefa ruchu i strefa zamieszkania - czym się różnią? Dlaczego opona zimowa lepiej sprawdza się podczas zimy? Jak kupować używane auto z instalacją LPG? – strona techniczna Czujniki ciśnienia w oponach TPMS – jak to działa? Czy zakup oszczędnego silnika się zwróci? Wtryskiwacze Common Rail – zasada działania Jak zabezpieczyć auto przed solą? Światła w samochodzie - kiedy włączyć jakie?

Popularne w tym tygodniu:

Najgorsze silniki Diesla, których nie polecamy w samochodach używanych Skutki nieodśnieżenia auta mogą być bardzo kosztowne Co to jest jazda defensywna i jak ją stosować w praktyce? Używane części, których nie możesz zamontować w swoim aucie Wjazd samochodem do lasu - kiedy można, a kiedy nie wolno? Rodzaje i zasada działania napędów quattro w samochodach Audi Czy opłaca się kupić samochód z fabryczną instalacją LPG? Analiza propozycji Opla Używany samochód z dieslem – kiedy warto kupić? Co i dlaczego psuje się w silnikach Diesla? Czy opłaca się kupić samochód z fabrycznym LPG? Analiza propozycji Hyundaia i Kii Dlaczego silnik Diesla nie chce odpalić zimą? Jak można, a jak nie wolno wyprzedzać?