Nie jestem do końca pewien, co sprawia, że mam wrażenie jakby ten Focus RS zjechał prosto z rajdowego odcinka specjalnego. Być może to biały lakier i białe felgi? MR Car Design zajęło się przede wszystkim stroną techniczną Forda. Teraz Focus ma mocniejszy silnik i lepsze zawieszenie.
Gdy na trasach Rajdowych Mistrzostw Świata startował Ford Escort WRC, w zespole fabrycznym miał on biało-niebieskie barwy i białe felgi, i to właśnie chyba skojarzenie bieli Focusa RS z kolorem Escorta przywodzi mi na myśl rajdy. Felgi też są seryjne (podobnie jak całe nadwozie), ale ten ich biały kolor… Wam też ten Focus kojarzy się z rajdami?
5-cylindrowiec Forda ma objętość 2,5 l, a wspomaganie turbosprężarką pozwala uzyskać mu moc 305 KM przy 6500 obr./min i moment obrotowy 440 Nm. Ważący 1468 kg Focus RS przyspiesza do 100 km/h dość sprawnie, bo w 5,90 s, a jego prędkość maksymalna to 263 km/h. Tyle wersja seryjna.
MR Car Design zmieniło filtry powietrza na produkty K & N, dostroiło centralną jednostkę sterującą silnikiem i zafundowało sportowy układ wydechowy, który nie tylko ma 200-celowe konwertery katalityczne, ale jest też nieco lżejszy od fabrycznego „wydechu”. MR Focus RS legitymuje się mocą 360 KM.
Tuner nie informuje o parametrach drogowych Forda, ale za to podaje, że zmienił seryjne elementy zawieszenia na komponenty KW Variant 1, które sprawiają, że Focus RS daje się jeszcze lepiej kontrolować.
Dane techniczne:
- Typ: R5
- Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 2521 cmsup3/sup
- Doładowanie: Turbosprężarka
- Moc maksymalna: 360 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 142,80 KM/l (seryjny – 120,99 KM/l)
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napędu: Na przednie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 336 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 302 mm
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1468 kg
- Stosunek masy do mocy: 4,08 kg/KM (seryjny – 4,81 kg/KM)
- Długość: 4402 mm
- Szerokość: 1842 mm
- Rozstaw osi: 2640 mmblock position=\inside8012/block
Źródło: automobilesreview