W kamuflażu Black Series – Inden SL 65 AMG (2011)

W kamuflażu Black Series – Inden SL 65 AMG (2011)

W kamuflażu Black Series – Inden SL 65 AMG (2011)
Olgierd Lachowski
02.05.2011 12:30, aktualizacja: 07.10.2022 17:42

Inden Design w zeszłym roku przedstawiło ulepszonego Mercedesa SL 63 AMG, a teraz zabrało się za mocniejszą wersję – 65 AMG - którą upodobniono nieco do nieprodukowanego już supercoupé: SL 65 AMG Black Series.

Obraz

Inden Design włożyło sporo pracy, aby upodobnić zwykłego SL-a do niezwykłego coupé sprzed prawie 3 lat. Zmieniono przedni zderzakospojler, tylny zderzak, w którym dołożono „dyfuzor”, dodano nakładki na progi oraz mały spojler na pokrywie bagażnika roadstera. W przeciwieństwie do oryginału spojler nie jest ruchomy. Każda część została wykonana z włókna węglowego.

Auto po tuningu od prawdziwego Black Series najłatwiej odróżnić po innych, 20-calowych felgach z „parapetami” i składanym dachu.

Zastosowane opony mają szerokość 265/30 z przodu i 325/25 z tyłu. SL 65 AMG Black Series miał stały dach wykonany z kompozytów. W przerobionym wozie pozostawiono dach składany.

Obraz

W kabinie tuner wykorzystał Alcantarę[sup]®[/sup], by wnętrze stało się jeszcze bardziej ekskluzywne.

Inden zajęło się także stroną mechaniczną Mercedesa. Zmodyfikowano zawieszenie, dzięki czemu samochód jest niższy o 45 mm. Pojawił się nowy układ wydechowy, który pomaga silnikowi wykrzesać jak najwięcej mocy, a tej nie brakuje już seryjnemu SL 65 AMG.

Obraz

Auto ma przecież 6-litrową widlastą „dwunastkę” z turbodoładowaniem, która generuje 612 KM przy 4800-5100 obr./min i 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego (ograniczony) w zakresie od 2000 do 4000 obr./min. Dzięki jednostce napędowej sportowy roadster-coupé przyspiesza do 100 km/h w ledwie 4,20 s i osiąga prędkość 250 km/h.

Oprócz nowego „wydechu” firma tuningowa zafundowała Mercedesowi nowe oprogramowanie centralnej jednostki sterującej, co podniosło moc silnika do 680 KM. Usunięto także ogranicznik prędkości.

Obraz

Niestety, nie są znane osiągi wozu po przeróbkach, ale przynajmniej w kwestii prędkości maksymalnej można się domyślić, że powinna ona wynosić około 340 km/h. Dlaczego aż tyle? Ponieważ seryjny SL 65 AMG bez ogranicznika na torze Nardò rozpędził się do aż 338 km/h.

Dane techniczne


  • Typ: V12, 60supo/sup
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: SOHC, 3 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5980 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 680 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 113,71 KM/l (seryjny – 102,34 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 5-biegowa, automatyczna AMG SpeedShift
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 390 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 11,0 x 20″
  • Koła tylne: 13,0 x 20″
  • Opony przednie: 265/30 R 20
  • Opony tylne: 325/25 R 20

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 2120 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,12 kg/KM (seryjny – 3,47 kg/KM)
  • Długość: 4605 mm
  • Wysokość: 1253 mm (- 45 mm)
  • Rozstaw osi: 2560 mmblock position=\inside7986/block

Źródło: carscoop

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)