1983 Alfa Romeo Delfino [zapomniane koncepty]

1983 Alfa Romeo Delfino

1983 Alfa Romeo Delfino

W 1983 roku na salonie samochodowym w Genewie zaprezentowano Alfę Romeo Delfino - wspólne dzieło dwóch włoskich przedsiębiorstw: Alfy Romeo i studia Bertone.

1988 Lamborghini Genesis [zapomniane koncepty]

Patrząc na zdjęcia od razu możemy poznać, że to dzieło Bertone. Ich projekty w tamtym okresie charakteryzowały się ostrymi krawędziami i kwadratowymi kształtami, czego dobrym przykładem jest prezentowany koncept Delfino.

1983 Alfa Romeo Delfino

Zapewne pamiętacie jak wyglądały Wasze rysunki samochodów jak byliście mali — zbieranina pionowych i poziomych kresek tworząca nadwozie typu sedan. Z zarysu Delfino przypomina właśnie taki pojazd, jednak Bertone na całe szczęście nie zdecydowało się na linie pod kątem 90 stopni.

1989 Colani Utah 8 [zapomniane koncepty]

Z przodu króluje charakterystyczny grill z logo Alfy Romeo, który umiejscowiono pomiędzy podłużnymi światłami. Początek długiej maski z charakterystycznym wybrzuszeniem zwiastowały natomiast wysuwane światła mijania, które miały nawiązywać do rasowych pojazdów sportowych i zmniejszać wartość współczynnika oporu powietrza. Przechodząc dalej mamy do czynienia z raczej prostymi kształtami, które wieńczy kwadratowy tył samochodu z prostokątnymi światłami.

1983 Alfa Romeo Delfino

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

W zamyśle Alfa Romeo Delfino miała być eleganckim pojazdem klasy GT, który mógł pomieścić jedynie dwie dorosłe osoby. Samochód powstał na bazie flagowej limuzyny włoskiej marki w tamtym okresie — modelu Alfa 6. Od niej zapożyczono też jednostkę napędową, która napędzała tylne koła. Był to 2,5-litrowy silnik w układzie V6 generujący 160 KM i 220 Nm momentu obrotowego.

Źródło: ConceptCarz

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Nowy model McLarena w 2015 roku [aktualizacja] Aston Martin testuje panele słoneczne na swoich samochodach Nissan Navara od Nismo Kobiety wybrały swój samochód roku Zlicytowano najdroższe numery rejestracyjne świata Sebastian Vettel po trzech dniach w Scuderia Ferrari Suzuki Wagon R+ z wadliwymi poduszkami powietrznymi Problem z hamulcami w Jaguarach XJ Poważna awaria silnika w 14 tysiącach samochodów Toyoty BMW serii 5 GT z dieslem do serwisu Range Rover Evoque Cabrio prawdopodobnie w przyszłym roku WEC 2014 São Paulo: triumf Porsche, mistrzostwo Toyoty Ciąg dalszy opery mydlanej Saaba Mark Webber nie pamięta swojego wypadku w Sao Paulo BMW 2 Active Tourer z napędem xDrive Tajemniczy muł testowy LaFerrari - będzie spider? Mercedes-Benz SL63 AMG World Championship 2014 Collector's Edition Chiny staną się głównym odbiorcą Volvo Wzmocniony Seat Leon Cupra Drogowe samochody McLarena nie dostaną silników Hondy Ford Ranger po kuracji odmładzającej [wideo] BMW przedstawia najdroższy lakier w swojej ofercie Jazda z pijanym kierowcą to gra o życie. Zagrasz? Potężna kraksa Marka Webbera w Sao Paulo!

Popularne w tym tygodniu:

Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet to powrót do przeszłości. Najpiękniejszy samochód roku Haniebnie ubrany jednoślad – ciekawy sprzęt sfotografowany w centrum Warszawy Takiego przebiegu w żadnym porsche jeszcze nie było. Kanadyjczyk pobił rekord To już koniec Vipera. Ralph Gilles żegna się z samochodem Toyota Supra jednak bez manuala? Na to wygląda Porsche ma kupić kierowcom okulary przeciwsłoneczne. Zaskakujący wyrok sądu "Jedzie z nami Basia". Gratulacje, tylko co z tego? Budowa wyścigówki na finiszu. Polak spełnia swoje marzenie z dzieciństwa Masz pierwszą MX-5 do restauracji? Mazda ci w tym pomoże Jak wygląda rozpakowanie Bugatti Chirona? Zaglądamy za kulisy Cupra będzie osobną marką? Seat już zastrzegł logo Ford sierra w stylu Rat należąca do naszego czytelnika. Jak wam się podoba?