Jeszcze na starym – Mcchip-DKR C 63 AMG Stufe 3 (2011)

Jeszcze na starym – Mcchip-DKR C 63 AMG Stufe 3 (2011)

Jeszcze na starym – Mcchip-DKR C 63 AMG Stufe 3 (2011)
Olgierd Lachowski
22.05.2011 07:00, aktualizacja: 07.10.2022 17:47

Mercedes-Benz już odświeżył model C 63 AMG, ale do niemieckiej firmy Mcchip-DKR trafiło auto sprzed liftingu. Dzięki prostym ulepszeniom sedan ze Stuttgartu ma prawie 600 KM.

Mcchip-DKR C 63 AMG Stufe 3 fot.2
Mcchip-DKR C 63 AMG Stufe 3 fot.2

Auto po liftingu ma dokładnie tę samą jednostkę napędową, co wersja sprzed „odnowy” i na razie Mercedes nie informuje, by ta wielka 6,2-litrowa 8-cylindrowa widlasta „bestia” miała być zastąpiona mniejszym i nowocześniejszym podwójnie doładowanym 5,5-litrowym silnikiem.

Seryjnie motor ma moc 457 KM (z pakietem Performance – 487 KM) przy 6800 obr./min i maksymalny moment obrotowy 600 Nm przy 5000 obr./min. Firma Mcchip-DKR (stała współpraca Kubatecha) zwiększyła ilość koni mechanicznych pod maską Mercedesa o ponad 120. Moment obrotowy wynosi w tej chwili 692 Nm.

Mcchip-DKR C 63 AMG Stufe 3 fot.5
Mcchip-DKR C 63 AMG Stufe 3 fot.5

Uzyskanie tych parametrów było możliwe po zainstalowaniu układu wydechowego ze stali szlachetnej wyposażonego sportowe konwertery katalityczne i tłumiki. Do tego doszło nowe oprogramowanie centralnej jednostki sterującej. Przy tym „przesunięto” ogranicznik prędkości, dzięki czemu C 63 AMG osiąga 310 km/h.

Wyżej opisane zmiany wykonywane są w ramach pakietu o nazwie Stufe 3, a wprowadzenie ich kosztuje równe 10 000 euro.

Dodatkową zmianą są felgi wyprodukowane przez przedsiębiorstwo Cargraphic. Wieloszprychowe koła RS mają średnicę 19” oraz szerokość 8,5” z przodu i 9,5” z tyłu. Komplet felg wraz z oponami Michelin to wydatek 7473,67 euro.

Mcchip-DKR C 63 AMG Stufe 3 fot.7
Mcchip-DKR C 63 AMG Stufe 3 fot.7

Wydaje się, ze czarny kolor kół dobrze pasuje do białego nadwozia sportowego sedana Mercedesa.

Dane techniczne


  • Typ: V8, 90supo/sup, M156
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 583 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 93,91 KM/l (seryjny – 73,62 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 692 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic SpeedShift
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
  • Koła przednie: 8,5 x 19″ Cargraphic RS
  • Koła tylne: 9,5 x 19″ Cargraphic RS

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1730 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,95 kg/KM (seryjny – 3,79 kg/KM)
  • Długość: 4726 mm
  • Szerokość: 1795 mm
  • Rozstaw osi: 2765 mm

Osiągi:


  • Prędkość maksymalna: Ograniczona do 310 km/h

Koszty:


  • Tuning silnika + „wydech”: 10 000 euro
  • Komplet kół: 7473,67 euro

RAZEM: max. 17 473,67 euro[block position="inside"]7897[/block]

Źródło: autoblog

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)