W drugiej grupie – Domanig SLS AMG (2011)

W drugiej grupie – Domanig SLS AMG (2011)

W drugiej grupie – Domanig SLS AMG (2011)
Olgierd Lachowski
31.05.2011 07:00, aktualizacja: 07.10.2022 17:50

We wrześniu ubiegłego roku Domanig zaprezentował czerwonego SLS-a AMG, który legitymował się mocą 600 KM. Teraz mocy jest jeszcze więcej, a samochód jest szybszy.

We wrześniu ubiegłego roku Domanig zaprezentował czerwonego SLS-a AMG, który legitymował się mocą 600 KM. Teraz mocy jest jeszcze więcej, a samochód jest szybszy.

Domanig SLS AMG fot.
Domanig SLS AMG fot.

W odniesieniu do Mercedesa SLS AMG tunerów można podzielić na trzy grupy: pierwszą – wykonują tuning optyczny, drugą – dokonują zmian mechanicznych, trzecią – wykonują jedno i drugie. Domanig należy do grupy drugiej, gdyż szefostwo uważa, że tuning optyczny SLS-a jest nieporozumieniem. Takie zresztą podejście ma wiele osób, o czym można się przekonać czytając witryny internetowe (choćby Autokult).

Gdy po raz pierwszy Domanig zabrał się za przerabianie Mercedesa SLS wymienił w tym supersportowcu układ wydechowy i przestroił centralną jednostkę sterującą. Dzięki temu z silnika uzyskał „okrągłe” 600 KM. Tym razem ingerencja w ECU pozwoliła wykrzesać z 8-cylindrowego, 6,2-litrowego potwora o oznaczeniu M159 o 20 KM więcej.

Dzięki większej mocy można było podnieść prędkość maksymalną. Wzrost jednak nie jest duży, bo tuner ograniczył ją. Elektroniczny kaganiec zadziała przy 325 km/h.

Tak samo, jak w przypadku pierwszego samochodu, Domanig zainstalował gwintowane zawieszenie KW z układem HLS (Hydraulic Lift System – Hydrauliczny System Unoszenia). Firma tuningowa obniżyła auto z przodu o 40 mm, a z tyłu o 35 mm. Dzięki HLS-ówi, za naciśnięciem przycisku, kierowca może podnieść nos pojazdu o 30 mm.

Wizualne zmiany są nader skromne. Zamiast seryjnych pojawiły się nowe felgi o charakterystycznym dla Domaniga kształcie tarczy (którą zresztą pomalowano na kolor nadwozia) mające rozmiar 11,0 x 20” na kołach kierowanych i 12,5 x 21” na kołach napędowych. Sparowano z nim opony 275/30 R 20 z przodu i 305/25 R 21 z tyłu.

Domanig SLS AMG fot.6
Domanig SLS AMG fot.6

Firma z Grossostheim nie informuje ile kosztuje tuning zafundowany przez nią Mercedesowi SLS.

Dane techniczne


  • Typ: V8, 90supo/sup, M159
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 620 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 99,87 KM/l (seryjny – 91,98 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne
  • Koła przednie: 11,0 x 20″
  • Koła tylne: 12,5 x 21″
  • Opony przednie: 275/30 R 20
  • Opony tylne: 305/25 R 21

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1695 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,73 kg/KM (seryjny – 2,97 kg/KM)
  • Długość: 4638 mm
  • Szerokość: 1939 mm
  • Rozstaw osi: 2680 mm

Osiągi:


  • Prędkość maksymalna: Ograniczona do 325 km/hblock position=\inside7857/block
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)