Volkswagen stawia na hybrydy

Volkswagen spóźnił się nieco na pierwsze przyjęcie samochodów hybrydowych i kiedy Japończycy pokroili już tort, Niemcy stwierdzili, że upieką drugi, tylko dla siebie.

Pierwsze gniazdkowozy od VW już wkrótce

Zadanie nie jest łatwe, bowiem najpierw Volkswagen musi wyszkolić dobrych cukierników. Jednak zamiast przygotowywać ich do pieczenia standardowego tortu, Niemcy zamierzają od razu przeskoczyć o poziom wyżej.

CEO Volkswagena, Martin Winterkorn uważa, że w pełni elektryczne pojazdy nie są jeszcze gotowe na wejście do seryjnej produkcji. Firma z Wolfsburga widzi swoje szanse w niszy tych hybryd typu plug-in, które oprócz baterii wspomagane są jednostką spalinową.

Winterkorn powiedział także, że Volkswagen ogromne nadzieje wiąże z rozwojem baterii litowo-siarkowych, które są podobno trzykrotnie bardziej wydajne od klasycznych lotowo-jonowych akumulatorów montowanych obecnie w laptopach i telefonach komórkowych.

Największą szansą na rozwój w pełni elektrycznych wozów będzie dla Niemców rozwinięcie technologii baterii litowo-powietrznych. Z ich wykorzystaniem auta będą mogły pokonywać nawet 800 kilometrów po pełnym ładowaniu.

Infiniti M35h — pierwsza hybryda z charakterem i nową technologią

Jeżeli produkcja tych baterii będzie mniej uciążliwa dla środowiska i będą one podlegały recyklingowi oraz uda się jeszcze bardziej rozbudować sieć elektrowni wiatrowych i słonecznych, takie pojazdy zyskają ogromną popularność.

Zobacz również: Nowy Volkswagen Tiguan - automatycznie wysuwany hak

Kiedy? Zdaniem ekspertów technologia ta powinna się rozwinąć do 2025 roku.

Źródło: WCF

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Nowy model McLarena w 2015 roku [aktualizacja] Aston Martin testuje panele słoneczne na swoich samochodach Nissan Navara od Nismo Kobiety wybrały swój samochód roku Zlicytowano najdroższe numery rejestracyjne świata Sebastian Vettel po trzech dniach w Scuderia Ferrari Suzuki Wagon R+ z wadliwymi poduszkami powietrznymi Problem z hamulcami w Jaguarach XJ Poważna awaria silnika w 14 tysiącach samochodów Toyoty BMW serii 5 GT z dieslem do serwisu Range Rover Evoque Cabrio prawdopodobnie w przyszłym roku WEC 2014 São Paulo: triumf Porsche, mistrzostwo Toyoty Ciąg dalszy opery mydlanej Saaba Mark Webber nie pamięta swojego wypadku w Sao Paulo BMW 2 Active Tourer z napędem xDrive Tajemniczy muł testowy LaFerrari - będzie spider? Mercedes-Benz SL63 AMG World Championship 2014 Collector's Edition Chiny staną się głównym odbiorcą Volvo Wzmocniony Seat Leon Cupra Drogowe samochody McLarena nie dostaną silników Hondy Ford Ranger po kuracji odmładzającej [wideo] BMW przedstawia najdroższy lakier w swojej ofercie Jazda z pijanym kierowcą to gra o życie. Zagrasz? Potężna kraksa Marka Webbera w Sao Paulo!

Popularne w tym tygodniu:

Heroiczny wyczyn kierowcy tesli: poświęcił auto by ratować innego kierowcę Fabrycznie nowy Maluch czeka na nowego właściciela Próbowała wjechać na parking, straciła prawo jazdy Przejęcie Opla przez PSA z akceptacją władz Niemiec Piękne Ferrari F50 Mike'a Tysona może być Twoje Mitsubishi Eclipse powraca w zaskakującej formie Polscy studenci budują crossa z napędem elektrycznym Lamborghini mogą stanąć w płomieniach. 6000 aut wezwanych do serwisu Koszty utrzymania samochodu w Europie. Kto płaci najwięcej? Poznajcie 794-konnego Huracána z kompresorem Lżejsze i mocniejsze niż coupé - oto Pagani Huayra Roadster Nowy Ford Fiesta ST (2017) - następca najlepszego hot hatcha na rynku