Lexus IS I [awarie i problemy]

Lexus IS 300

Lexus IS 300

Jeżeli dotąd jeździłeś Toyotą lub Hondą, ale chcesz kupić japońskie luksusowe auto z pazurem, to idealnym wyborem będzie dla Ciebie Lexus IS pierwszej generacji. O ile w przypadku Toyoty Avensis trudno mówić o jakimkolwiek sportowym charakterze, o tyle Lexus wyraźnie nim emanuje.

Historia modelu IS rozpoczęła się w 1999 roku, kiedy to Japończycy po raz pierwszy zaprezentowali światu swojego przedstawiciela klasy średniej. Po roku od premiery do oferty dołączyła nieco mocniejsza wersja z 3,0-litrowym wolnossącym silnikiem R6. W 2001 roku na rynku zadebiutowała odmiana kombi SportCross, której ze względu na mały bagażnik bliżej raczej do nadwozia typu hatchback.

Produkcję pierwszej odmiany IS zakończono w 2005 roku, wtedy też swoją premierę miał jego następca. Pod maską tego auta pracowały dwa 6-cylindrowe silniki benzynowe o następujących parametrach:

R6 24V 2,0 (155- 188 KM)
R6 24V 3,0 (214 KM)

Którą jednostkę napędową powinniśmy wybrać? Warty uwagi jest przede wszystkim 3,0-litrowy mocniejszy motor. Jeżeli zdecydujemy się na wersję z 2,0-litrowym silnikiem musimy regularnie kontrolować pompę oleju. Wszelkie uszkodzenia pompy łatwo zauważyć po znajdujących się na niej wyciekach. Ta z pozoru niegroźna usterka prowadzi do spadku ciśnienia oleju i zatarcia jednostki napędowej. Dlatego warto sprawdzić jej stan jeszcze przed zakupem upatrzonego przez nas egzemplarza.

Zobacz również: Lexus IS250 - cyfrowe zegary

Lexus to solidne auto, które nie jest częstym gościem w warsztacie samochodowym. Jednak mimo wysokiej bezawaryjności zawieszenie w autach z dużymi przebiegami będzie wymagało doinwestowania. Z przodu najczęściej wybijają się łączniki stabilizatora, często dochodzi też do uszkodzenia drążków reakcyjnych. Z kolei w tylnej części zawieszenia awarii mogą ulec silentblocki poprzecznych wahaczy.

Użytkownicy Lexusów IS narzekają także na uciążliwe awarie zmieniarki CD, która nie chce pobierać płyt. Najczęściej pomaga wymiana czujnika odpowiedzialnego za tę czynność. Niestety nawet po takiej naprawie usterka może powrócić. Ponadto w niektórych egzemplarzach mogą wystąpić drobne usterki elektryki takie jak nie działające przyciski regulacji fotela czy przełączniki otwierania elektrycznych szyb. Utrata mocy i gaśnięcie silnika mogą zwiastować defekt elektrozaworu VVT-i lub cewki zapłonowej.

Podsumowując, Lexus IS pierwszej generacji to ciekawa alternatywa dla BMW Serii 3 E46 jest co prawda nieco droższy i oferuje mniejszą paletę jednostek napędowych od bawarskiego konkurenta, ale na pewno zagwarantuje o wiele wyższą bezawaryjność. Najtańsze egzemplarze japońskiego przedstawiciela klasy premium w segmencie D znajdziemy już za około 18 000 zł. Odradzamy zakup aut sprowadzonych z USA, które maja za sobą najczęściej dość poważne wypadki.

Zobacz także:

Awarie i problemy: BMW Serii 3 E46

Awarie i problemy: Mercedes Klasy C W203

Awarie i problemy: Honda Accord VII

Awarie i problemy: Toyota Avensis II

Awarie i problemy: Nissan 350Z

Zobacz więcej artykułów z serii: Samochód używany - poradnik kupującego

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Używany Jeep Wrangler YJ (1987-1995) – poradnik kupującego Używany Volkswagen Passat B5 (1996-2005) - poradnik kupującego Czy warto kupić tanią terenówkę? – poradnik kupującego Używana Mazda 6 II 2,0 MRZ-CD (2008-2012) – poradnik kupującego Rodzynki z rynku wtórnego – japońskie youngtimery Sensowne auto za 5000 zł – Mazda [część 9] - poradnik kupującego Używany Ford Fiesta Mk7 1,25 Duratec (2008-2012) - poradnik kupującego Używane Renault Mégane II 1,5 dCi [2002-2008] – poradnik kupującego Rodzynki z rynku wtórnego – perełki spod znaku GTI Używany Peugeot 407 1,6 HDI [2004-2010] – czy warto kupić francuza? Sensowne auto za 5000 zł na L [część 8] Używany Fiat Bravo II 1,4 T-Jet [2007-2009] – włoski Golf za 2/3 ceny Rodzynki z rynku wtórnego – bawarskie perełki Używany UAZ 469B (31512) – terenówka dla konesera Sensowne auto za 5000 zł – Kia [część 7] Używany Ford Mondeo Mk4 2,0 TDCi (2007-2009) – czy już poprawiony? Sensowne auto za 5000 zł na H [część 6] Używany Ford Mondeo Mk3 2,0 TDDi/TDCi (2000-2007) – ryzykowny zakup? Używana Honda Accord VIII 2,0 VTEC (2008-2011) Używana Honda Accord 2,2 i-CTDi (2003-2008) Sensowne auto za 5000 zł – Ford [część 5] Używana Honda Accord Type-R (1998-2002) Dowiedz się, co kupujesz – układy napędowe i zawieszenie [część 2] Używany Opel Zafira I OPC (2000-2005)

Popularne w tym tygodniu:

VW T5 szybszy od Porsche. Szalony pomysł berlińskiej firmy Używane Renault Clio III: francuski maluch zaskakuje niezawodnością i niskimi kosztami Ryzykowne wersje popularnych aut. Tanie w zakupie, drogie w utrzymaniu Używana Honda FR-V [2004-2009]: dziwna, ale bardzo praktyczna Używany Volkswagen Lupo: godny uwagi maluch za dwie pensje