Była M-ka, czas na diesla – Lumma X6 xDrive40d (2011)

Była M‑ka, czas na diesla – Lumma X6 xDrive40d (2011)

Była M-ka, czas na diesla – Lumma X6 xDrive40d (2011)
Olgierd Lachowski
17.07.2011 07:00, aktualizacja: 07.10.2022 18:02

Prawie półtora roku temu Lumma Design zaprezentowała 650-konnego potwora na bazie BMW X6 M. Teraz tuner zainteresował się również BMW X6, ale wersją z wysokoprężnym silnikiem xDrive40d.

Obraz

Gdyby porównać ten samochód z X6 M CLR X 650, to można powiedzieć, że nie jest aż taki szybki. Bo jak tu porównać 340 KM dostępnych w przerobionym dieslu z 650 KM z wersji M.

Jednak już 306 KM jest w stanie rozpędzić seryjne BMW X6 do 236 km/h, a to jak na SUV-a (czy raczej SAV-a) całkiem sporo. A wóz przerobiony przez Lummę ma tych koni jest 34 więcej.

Produkowane są one w 3-litrowym silniku o sześciu cylindrach ułożonych w rzędzie, z którym współpracuje turbosprężarka. Uzyskanie wymienionych dodatkowych 34 KM było możliwe po przeprogramowaniu centralnej jednostki sterującej oraz wymianie „wydechu” na sportowy wyprodukowany przez tunera.

Napęd jest rozdzielany na wszystkie koła przez automatyczną skrzynię biegów o aż ośmiu przełożeniach.

Obraz

A co z praktycznością? No cóż, z podwozia o zwiększonym prześwicie niewiele zostało, bo firma tuningowa obniżyła je o 40 mm, a do tego założyła mnóstwo spojlerów i zamontowała 22-calowe koła. Ale po kolei.

Pakiet stylistyczny obejmuje przedni zderzakospojler z diodami LED, zmienioną pokrywę silnika, oprawki lusterek, nakładki na błotniki, listwy progowe, tylny zderzak z „dyfuzorem” i mały spojler na pokrywie bagażnika.

Część elementów, jak obudowy lusterek i listwa na klapie bagażnika wykonane są z włókna węglowe. Auto porusza się obecnie na oponach 295/30 R 22 z przodu i 335/25 R 22 z tyłu.

Niskoprofilowe koła, spojlery i niższe zawieszenie zdecydowanie utrudniają podjeżdżanie pod choćby średnie krawężniki.

Obraz

Do białego nadwozia dopasowano wnętrze, które w dużym stopniu jest także białe. Większość wyposażenia kabiny pokryto skórą w kolorze białym lub czarnym, ale na przykład górna część deski rozdzielczej, boczki czterech indywidualnych oraz częściowo tunel środkowy obszyto Alcantarą[sup]®[/sup].

Ciekawostką jest zastosowanie skóry na kierownicy i fragmentach foteli, która fakturą przypomina kompozyt węglowy. Nie zabrakło też prawdziwego włókna węglowego, które znalazło się na desce rozdzielczej i drzwiach. W sumie cała kabina przywodzi raczej samochód sportowy niż potężne BMW X6.

Obraz

Na pewno Lumma X6 xDrive40d nie jest autem, które byłoby w stanie opuścić utwardzone drogi, ale jeśli ktoś chce się zdecydowanie wyróżniać z tłumu samochodów, może zastanowić się nad tym BMW. Tylko czy będzie się wyróżniał na korzyść czy niekorzyść?

Dane techniczne


  • Typ: R6, ZS
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2993 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 340 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 113,60 KM/l (seryjny – 102,24 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 670 Nm
  • Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 348 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 320 mm
  • Koła przednie: 22”
  • Koła tylne: 22”
  • Opony przednie: 295/30 R 22
  • Opony tylne: 335/25 R 22

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 2185 kg
  • Stosunek masy do mocy: 6,43 kg/KM (seryjny – 7,14 kg/KM)
  • Długość: 4877 mm
  • Rozstaw osi: 2933 mmblock position=\inside7620/block

Źródło: carscoop

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)