Volkswagen Golf GTE – hybrydowe GTI

Kilka dni temu do sprzedaży wszedł całkowicie elektryczny e-Golf, a Volkswagen już zaprezentował usportowioną wersje hybrydową o nazwie GTE, która uzupełni linię modeli GTI i GTD.

Samochód napędzany jest hybrydowym źródłem napędu składającym się z 1,4-litrowej, turbodoładowanej jednostki TSI (150 KM) oraz z silnika elektrycznego (102 KM) połączonego z zestawem akumulatorów (8,8 kWh). Łączna moc hybrydowego układu została oszacowana na 204 KM i 350 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu samochód przyśpiesza do pierwszych 100 km/h w 7,6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 217 km/h.

Co ciekawe, Golf GTE z naładowanymi akumulatorami może przejechać maksymalnie 50 km w trybie elektrycznym, a łączny zasięg z pełnym bakiem paliwa oszacowano na około 930 km. Inżynierowie Volkswagen skrzętnie obliczyli, że średnie spalanie benzyny wynosi jedynie 1,8 litra na 100 km, a akumulatory samochodu będzie można naładować ze zwykłego gniazdka w 3,5 godziny.

Pod względem stylistycznym Golf GTE jest nieco zadziorniejszą wersją e-Golfa. Z przodu dostrzeżemy lekko zmodyfikowany zderzak przedni, a z tyłu niewielki spojler dachowy. We wnętrzu nie zabrakło charakterystycznego wzoru kratownicy na fotelach znanego z modelu GTI. W przypadku hybrydowego GTE mamy jednak do czynienia z niebieskimi akcentami w środku pojazdu.

Volkswagen Golf GTE zostanie zaprezentowany na zbliżającym się salonie samochodowym w Genewie.

Volkswagen Golf GTE — galeria zdjęć

Zobacz również: Volkswagen Polo GTI - test

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

David Brown Automotive Speedback [aktualizacja] Porsche wstrzymuje produkcję 911 GT3 - auta stają w płomieniach! [aktualizacja] Ermini Seiottosei (686) – oficjalne informacje [aktualizacja] Ferrari California T – więcej mocy [aktualizacja] Nowa Honda Civic Type R – koncept w Genewie [aktualizacja] Nowe Audi TT (2015) - oficjalne szkice [aktualizacja] McLaren 650S – wiemy już wszystko [aktualizacja] Nowy supersamochód Arash Cars już pod koniec lutego [aktualizacja] Opel Astra OPC EXTREME – zapowiedź najszybszej drogowej Astry [aktualizacja] Hyundai PassoCorto - Koreańczycy zbudują lekkie coupé? BMW Serii 1 według KTW Tuning – na biało-czarno Nowy silnik wysokoprężny Renault – 1,6 dCi Twin Turbo i 160 KM Nowa Toyota Aygo zadebiutuje w Genewie [wideo] BMW serii 5 Kancelarii Prezydenta RP na sprzedaż Chiński Dongfeng kupuje akcje PSA Peugeot Citroën Pagani Huayra Roadster lub Huayra S - debiut już w marcu? Opel Adam Rocks – kieszonkowy crossover Audi S3 Cabriolet (2014) – 300 KM pod gołym niebem Citroën DS3 Racing Cabrio – maluch dla wybrańców Citroën C5 Cross Tourer - nie widać różnicy? Chevrolet Silverado i GMC Sierra z aluminiowym nadwoziem! Citroën C4 Cactus Aventure Concept – crossover z charakterem Fiat Freemont Cross – w bojowym ubraniu Fiat Panda Cross - niedźwiadek z zębem

Popularne w tym tygodniu:

Maluch na sterydach, czyli szalona konstrukcja z nadwoziem Polskiego Fiata 126p Bugatti Chiron najszybciej przyspieszającym samochodem produkcyjnym. Pobił światowy rekord Potwierdzone informacje o kolejnej Mazdzie z silnikiem Wankla. Koncept już w październiku Mitsubishi EVO powraca! W planach elektryfikacja i... Kiedyś bił wszelkie rekordy. Dzisiaj blask Nissana GT-R słabnie Lamborghini ogłosiło datę premiery SUV-a. Model Urus poznamy 4 grudnia Zabytkowy Bentley z wyjątkowym Porsche na lawecie. Przejechały setki kilometrów Brytyjski oddział Alpine musiał zdjąć swoją reklamę. Samochód jechał na niej zbyt szybko Toyota chce wrócić na rynek ze starą nazwą. Czy możliwy jest kolejny sportowy model? Zapłacisz mniej za parkowanie jeżeli masz nowsze auto. Ulgi zamiast kar Volkswagen Up! na Nürburgringu. Wyprzedzał Ferrari Land Rover Discovery holuje 110-cio tonowy pociąg