Więcej ikry - MR Clio RS (2011)

Więcej ikry - MR Clio RS (2011)

Więcej ikry - MR Clio RS (2011)
Olgierd Lachowski
10.09.2011 07:00, aktualizacja: 07.10.2022 18:17

Do tej pory MR Car Design gustowało przede wszystkim w niemieckich samochodach, zatem tuning francuskiego Clio RS może być pewnym zaskoczeniem. Co takiego zmieniło się w małym sportowym autku?

Modyfikacji nie ma znowu aż tak wiele, ale te które są, zasługują na uwagę. Silnik zyskał nowe oprogramowanie, które pomaga mu wydusić z siebie kilka koni mechanicznych więcej. Sercem fabrycznego Clio RS jest 2-litrowa jednostka napędowa bez doładowania. Motor lubi wysokie obroty, czego dowodem jest fakt, że swoje maksymalne 200 KM mocy osiąga przy 7100 obr./min.

Obraz

Maksymalny moment obrotowy nie jest bardzo duży, ale też trzeba przyznać, że w takim samochodzie absolutnie wystarczający. Wynosi on 215 Nm przy 5400 obr./min.

Wraz z nowym „wirusem” pojawił się sportowy układ wydechowy wyposażony w 200-celowe konwertery katalityczne. Wydech przygotował nie byle kto, bo firma Akrapovic, a to jest gwarancją wysokiej jakości wykonania.

Obraz

Te dwie modyfikacje zwiększyły moc jednostki napędowej do 220 KM. Nie mamy jednak konkretnych informacji na temat innych parametrów silnika oraz osiągów samochodu.

MR zmieniło również koła na zestaw z 18-calowymi felgami o szerokości 8,0”, na które włożono opony 225/35 R 18 na wszystkich kołach. Lepsze „gumy” wyostrzają prowadzenie Clio, ale nie tylko one mają wpływ na poręczność samochodu. Tutaj ważnym elementem jest kompletne zawieszenie Variant 3 wyprodukowane przez KW. Dzięki niemu małe Renault prowadzi się jak gokart.

Tuner zrezygnował z przeróbek nadwozia, co chyba można uznać za dobry pomysł.

Obraz

Dzięki wprowadzonym przez MR Car Design ulepszeniom rywal Volkswagena Polo GTI jest jeszcze szybszy i prowadzi się dynamiczniej. Ciekawe, co na to tunerzy Volkswagena?

Dane techniczne

  • Typ: R4, F4R 832
  • Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1998 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 220 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 110,11 KM/l (seryjny – 100,10 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 312 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, średnica 300 mm
  • Koła przednie: 8,0 x 18″
  • Koła tylne: 8,0 x 18″
  • Opony przednie: 225/35 R 18
  • Opony tylne: 225/35 R 18

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1204 kg
  • Stosunek masy do mocy: 5,47 kg/KM (seryjny – 6,02 kg/KM)
  • Długość: 4017 mm
  • Szerokość: 1768 mm
  • Rozstaw osi: 2585 mmblock position=\inside7339/block
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)