Brutal - TechArt 911 GT2 RS GT Street RS (2011)

Brutal - TechArt 911 GT2 RS GT Street RS (2011)

Brutal - TechArt 911 GT2 RS GT Street RS (2011)
Olgierd Lachowski
14.09.2011 07:00, aktualizacja: 07.10.2022 18:18

Kilka dni temu TechArt poinformował o tym, że na salonie we Frankfurcie zaprezentuje model GT Street RS bazujący na Porsche 911 GT2 RS. Znaliśmy już dane techniczne, teraz wiemy też jak ten bolid wygląda.

Kilka dni temu TechArt poinformował o tym, że na salonie we Frankfurcie zaprezentuje model GT Street RS bazujący na Porsche 911 GT2 RS. Znaliśmy już dane techniczne, teraz wiemy też jak ten bolid wygląda.

Jak ekskluzywne i szybkie jest Porsche 911 GT2 RS nie trzeba nikomu mówić. Niemiecka firma wyprodukowała zaledwie 500 sztuk tego modelu. Być może z racji małej ilości egzemplarzy właściciele nie palą się do tuningu tego wozu. Do tej pory tylko Wimmer podjął się przerobienia GT2 RS wyciskając z jego silnika 703 KM.

Obraz

To, co zrobił TechArt jest znacznie bardziej zaawansowanym tuningiem niż miało to miejsce w przypadku Wimmera. Mamy tutaj podkręcony silnik, zmienione zawieszenie, ulepszone nadwozie i zmiany we wnętrzu.

Jak wiadomo seryjne Porsche RS miało silnik przeciwsobny o objętości skokowej 3,6 l, który nie posiadał bezpośredniego wtrysku paliwa. Z motorem współpracowały dwie turbosprężarki, co dawało efekt w postaci 620 KM mocy osiąganych przy 6500 obr./min oraz 700 Nm momentu obrotowego przy 2250-5500 obr./min.

Obraz

Pracownicy TechArta zainstalowali pakiet TA 097/T2.2. W jego ramach dokonano szeregu zmian. Nowe elementy to ulepszone sprzęgło, sportowy układ wydechowy, sportowe filtry powietrza, zmodyfikowana elektroniczna jednostka sterująca, komplet kompozytowych przewodów doprowadzających powietrze do silnika, wydajne międzystopniowe chłodnice powietrza doładowującego oraz dwie nowe turbosprężarki VTG T35.

Zaawansowane modyfikacje poskutkowały skokiem mocy w górę o 100 KM, natomiast maksymalny moment obrotowy poszybował do aż 900 Nm.

Mimo że auto ma nadal manualną skrzynię biegów przyspieszenie do 100 km/h wynosi tylko 3,30 s (to o 0,10 s szybciej niż przyspiesza GT Street RS bazujący na zwykłym 911 GT2), a do 200 km/h - 9,50 s (o 0,40 s niż GT Street RS).

Obraz

Prędkość maksymalna to 352 km/h. Nie wiadomo jednak czy tutaj zmienione są przełożenia ostatniego biegu. W „zwykłym” GT Street prędkość maksymalna wynosiła 339 km/h, ale po zmianie przełożenia 6. biegu zwiększana była do 350 km/h.

W miejsce seryjnych sprężyn i amortyzatorów zamocowano nowe, o sportowej charakterystyce, które sprawdzają się przede wszystkim na torze, ale również w warunkach drogowych dają znośny komfort. Zawieszenie posiada system unoszenia przodu o 60 mm, co ma ułatwiać podjeżdżanie pod krawężniki.

Obraz

Nadwozie wręcz kipi agresją. Pewnie nie każdemu te duże zmiany w stosunku do seryjnego auta przypadną do gustu, ale trzeba pamiętać, że wszystkie widoczne spojlery spełniają ważne zadanie. Karoseria została opracowana przede wszystkim pod kątem dobrych własności aerodynamicznych.

Chodzi tutaj o osiągnięcie możliwie dużego docisku aerodynamicznego. Inżynierowie sporo napracowali się w tunelu aerodynamicznym, żeby samochód trzymał się jak przyklejony do drogi. W efekcie prac uzyskano kilkudziesięciokilogramowy docisk przy prędkości 200 km/h. Oczywiście trzeba pamiętać, że istnieje cały czas siła unosząca.

Obraz

Karoseria jest znacznie zmieniona w porównaniu z oryginałem. Z przodu mamy zupełnie inny zderzakospojler z listwą na dole (daje ona ponad 10 kg docisku przy 140 km/h) oraz nową pokrywę bagażnika.

Z boku zobaczymy inne listwy na progach, ale przede wszystkim poszerzone błotniki. Przednie błotniki mają otwory wylotowe powietrza z hamulców, a tylne otwory dolotowe do turbosprężarek.

Obraz

Tył, to oczywiście inny zderzak z wylotami powietrza z tylnych hamulców i silnika. Wyżej znajduje się mały spojler z otworami chłodzącymi „intercoolery”, a jeszcze wyżej sporych rozmiarów skrzydło.

Jego wsporniki to jedyne elementy dodane przez tunera, które nie są z włókna węglowego.

Mnie osobiście nie przypadły do gustu tylne światła à la Porsche 911 Sport Classic.

Obraz

Nowy, agresywny styl karoserii podkreślają 20-calowe koła. Z przodu felgi mają szerokość 8,5” i są dostępne z dwiema wartościami ET (40 mm i 52 mm). Nie wiem, które z nich są proponowane przez TechArta domyślnie, ale łatwo policzyć, że rozstaw kół z przodu przy mniejszym ET wzrośnie o 24 mm (oczywiście pod warunkiem, że te felgi poza offsetem niczym innym się nie różnią)[sup]1)[/sup]. Na tylnej osi felgi mają szerokość aż 12”.

TechArt zastosował swój flagowy produkt o nazwie Formula III. Są to o 25% lżejsze koła niż zwykłe aluminiowe felgi o takich samych rozmiarach. Mniejsza masa koła zmniejsza masę nieresorowaną, a to oczywiście korzystnie działa na prowadzenie samochodu.

Obraz

Z przodu zastosowano opony o rozmiarze 245/30 R 20, a z tyłu 315/25 R 20. Gumy wyprodukowała firma Michelin. Jest to model Pilot Sport Cup Plus, czyli semislicki.

Wśród materiałów zastosowanych w kabinie pasażerskiej dominuje Alcantara[sup]®[/sup]. Znajdziemy ją właściwie wszędzie. Tuner zamontował niepełną klatkę bezpieczeństwa oraz nieco przerobił fabryczne siedzenia Porsche. We wnętrzu mamy połączenie czerni i koloru niebieskiego identycznego z barwą nadwozia.

TechArt 911 GT2 RS GT Street RS został stworzony specjalnie na zamówienie chińskiego klienta i prawdopodobnie pozostanie autem zbudowanym w jednym egzemplarzu. Być może z tego powodu nie dowiemy się nigdy jaki czas jest ten wóz w stanie uzyskać na niemieckim Sachsenringu.

TechArt 911 GT2 RS GT Street RS
TechArt 911 GT2 RS GT Street RS

Bazujący na GT2 TechArt osiągnął tam czas 1:31,94 min i do tej pory jest najszybszym samochodem dopuszczonym do ruchu drogowego jaki jeździł po tamtym torze.

[sup]1) [/sup]ET (ang.: offset, niem.: Einpress Tiefe) to odsunięcie powierzchni montażu od geometrycznej osi symetrii felgi. Przy dokładnie tych samych rozmiarach i kształcie felgi zmniejszanie offsetu powoduje wysuwane felgi na zewnątrz samochodu, a zwiększanie - chowanie jej do wnętrza błotnika.

Dane techniczne

  • Typ: B6, M97
  • Ustawienie: Z tyłu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3600 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki o zmiennym ustawieniu kierownic Borg & Warner T35
  • Moc maksymalna: 720 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 200,00 KM/l (seryjne – 172,22 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 900 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne PCCB, średnica 381 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne PCCB, średnica 350 mm, 4-tłoczkowe zaciski
  • Koła przednie: 8,5 x 20” TechArt Formula III
  • Koła tylne: 12,0 x 20” TechArt Formula III
  • Opony przednie: 245/30 R 19 Michelin Pilot Sport Cup Plus
  • Opony tylne: 315/25 R 20 Michelin Pilot Sport Cup Plus

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1370 kg
  • Stosunek masy do mocy: 1,97 kg/KM (seryjny – 2,21 kg/KM)
  • Długość: 4469 mm
  • Szerokość: 1852 mm
  • Wysokość: 1255 mm
  • Rozstaw osi: 2350 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,30 s
  • Przyspieszenie 0-200 km/h: 9,50 s
  • Prędkość maksymalna: 352 km/hblock position=\inside7313/block

Źródło: TechArtautobloggtspirit

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)