McLaren 650S – wiemy już wszystko [aktualizacja]

Pierwsze zdjęcia oraz informacje na temat McLarena 650S ujrzały światło dzienne po zamkniętej prezentacji samochodu.

McLaren 650S Coupé

McLaren 650S Coupé

Źródłem napędu nowego McLarena 650S będzie 3,8-litrowy silnik Twin-Turbo V8 podkręcony do 650 KM. Przy dopracowywaniu jednostki napędowej pomagał sam Jenson Button.

McLaren 650S zapowiadany był jako model mający plasować się pomiędzy 12C a P1. Pierwsze informacje wskazują na to, że jest to ten pierwszy po gruntownych modyfikacjach. Zresztą widać to także na zdjęciach. Sylwetka jest podobna do 12C, a jedynie przód przeszczepiono z modelu P1.

McLaren 650S oficjalnie zadebiutuje na targach motoryzacyjnych w Genewie. Spekuluje się, że może on całkowicie zastąpić w gamie słabszego 12C, jeśli zabierze mu zbyt wielu klientów. Cena 650S powinna zostać ustalona na poziomie poniżej 200 000 funtów szterlingów. Auto będzie sprzedawane jako coupé lub kabriolet.

[aktualizacja 17 lutego]

McLaren podał kilka oficjalnych informacji na temat 650S. Auto jednak nie zastąpi 12C, tylko uplasuje się w ofercie marki między nim a P1.

650S przed szeroką publicznością zadebiutuje w marcu w Genewie, a do sprzedaży trafi już wiosną w odmianach Coupé oraz Spider. Potwierdzono plotki na temat 650-konnego silnika oraz wyjaśniono tajemnicę litery "S" w nazwie. Oznacza ona po prostu "Sport".

McLaren chwali się również aktywną aerodynamiką oraz systemem zawieszenia ProActive Chassis Control (PCC) skalibrowanym specjalnie dla 650S. Dzięki PCC kierowca będzie miał do wyboru trzy tryby jazdy: Normal, Sport i Track. Poniżej zaktualizowana galeria zdjęć auta.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Wiadomo już także, że maksymalny moment obrotowy będzie wynosił 657 Nm. Oprócz wzmocnienia źródła napędu poprawki w stosunku do 12C zaszły głównie w układzie kierowniczym, hamulcowym oraz wspominanej już aerodynamice. Prognozy wskazują, że 650S powinien przyspieszać do 100 km/h w czasie nawet poniżej 3 s. Jego cena wyniesie najprawdopodobniej 232 500 euro.

[aktualizacja 21 lutego]

Magazyn Evo przeprowadził wywiad z Jamie Corstorphinem, który sprawował pieczę na projektem 650S. Przedstawiciel marki opowiedział o wielu ciekawostkach związanych z autem. Warto wspomnieć o oficjalnych danych technicznych auta, które nieco różnią się od podawanych wcześniej. Ostatecznie McLaren 650S dysponuje mocą 650 KM oraz 677 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

[aktualizacja 27 lutego]

McLaren w końcu przedstawił pełne dane techniczne 650S oraz pochwalił się jego osiągami. Nowość z brytyjskiej stajni mierzy 4512 mm długości, 2093 mm szerokości oraz 1199 mm wysokości. Rozstaw osi to z kolei 2670 mm. Auto na sucho waży 1330 kg.

Ostatecznie nowy McLaren generuje 650 KM przy 7250 obr./min oraz 678 Nm przy 6000 obr./min z silnika 3,8 Twin Turbo V8. Jednostka napędowa współpracuje z 7-biegową skrzynią SSG a za wyhamowanie superauta odpowiedzialne są węglowo-ceramiczne hamulce. McLarena 650S postawiono na 19-calowych felgach z oponami Pirelli P Zero Corsa 235/35 R19 z przodu oraz 20-calowych z gumami w rozmiarze 305/30 R20 z tyłu.

Osiągi odmiany Coupé to 3,0 s do 100 km/h, 8,4 s do 200 km/h i 25,4 s do 300 km/h. Prędkość maksymalna to z kolei 333 km/h. McLaren chwali się również czasem na ¼ mili, który wynosi 10,5 s (auto przekracza linię mety przy 224 km/h).

Warto wspomnieć również o drogach hamowania. Ze 100 km/h nowy McLaren zatrzyma się po 30,5 m, z 200 km/h po 123 m, a z 300 km/h po 271 m.

McLaren 650S Coupé — galeria zdjęć

McLaren 650S na żywo w Genewie

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

David Brown Automotive Speedback [aktualizacja] Ferrari California T – więcej mocy [aktualizacja] Nowa Honda Civic Type R – koncept w Genewie [aktualizacja] Nowy supersamochód Arash Cars już pod koniec lutego [aktualizacja] Opel Astra OPC EXTREME – zapowiedź najszybszej drogowej Astry [aktualizacja] Produkcyjna Toyota FT1 i nowe BMW Z4 będą bliźniakami! [aktualizacja] Polestar Volvo S60 na V8 Supercars Bugatti nie sprzedało jeszcze 40 Veyronów Schumacher nadal wybudzany ze śpiączki TechArt przygotowuje 911 Turbo S! Williams Martini Racing - Martini wraca do F1? Nowe BMW serii 2 Active Tourer – premiera przednionapędowego BMW Mercedes Klasy M od Wald International Nowy maluch Peugeota – debiut modelu 108 Oto nowe Renault Twingo [aktualizacja] Audi A4 Avant quattro Jon Olsson Camo Edition dla 50 Szwedów BMW i8 z laserowymi reflektorami już jesienią! [aktualizacja] Qoros 3 Hatch - oficjalne informacje Lexus RC 350 F Sport i koncept RC F GT3 zmierzają do Genewy 29 nowych miejsc odcinkowej kontroli prędkości General Motors zainwestuje ponad miliard złotych w tyską fabrykę Rząd będzie chciał zachęcić Polaków do nowych samochodów Sprzedaż BMW M wzrasta 2015 Audi A5 już wkrótce!

Popularne w tym tygodniu:

Tak umiera legenda. Zaczęła się rozbiórka toru FSO na Żeraniu Ciekawostka z ogłoszenia – mały sedan z wielkim silnikiem BMW M2 z sercem M4, które okazało się zbyt mocne UE chce nowego obowiązkowego wyposażenia samochodów ciężarowych Koniec ze skórami w Bentleyu? Firma stawia na produkty dla wegan Czy polska policja może używać kolczatki? Zobacz jak Rosjanie zmodyfikowali Mercedesa GLE Coupé Porsche wyprodukowało milion egzemplarzy modelu 911 Floty odwracają się od diesli? Niezupełnie, ale jest trend Dodge Challenger - ależ to brzmi! Volkswagen Golf GTI First Decade – ponad 400-konna hybryda na Worthersee Tydzień w motorsporcie #23