Renault Clio III [awarie i problemy]

Renault Clio III

Renault Clio III

Włosi słynną z szybkich sportowych aut, Szwedzi specjalizują się w rodzinnych wozach typu kombi, Niemcy wytwarzają solidne limuzyny, a Francuzi? Jakie samochody najlepiej udają się Francuzom? Oczywiście miejskie autka segmentu B, które nie tylko niebanalnie wyglądają, ale oferują przestronne wnętrza i ciekawą paletę jednostek napędowych. Nie inaczej jest w przypadku Renault Clio III.

Renault Clio III po faceliftingu

Historia modelu

III generacja Clio została zaprezentowana w 2005 roku, jednak Renault nie zrezygnowało z produkcji Clio II, które jest wytwarzane nadal jako Clio Storia lub Campus w zależności od rynku. W 2006 roku do oferty dołączyła 197-konna odmiana Sport. Rok później pod maską Clio III znalazła się 106-konna odmiana diesla 1,5 dCi.

W 2008 roku, w salonach pojawiła się wersja kombi. Dwa lata temu samochód przeszedł facelifting, a zmiany są widoczne głównie z przodu auta, gdzie pojawił się nowy przedni zderzak i nieco zmodyfikowane reflektory. Produkcja III generacji Clio jeszcze się nie zakończyła więc osoby szukające auta u dealerów mogą tam jeszcze kupić ten model.

Silniki

Benzynowe:

R4 1,2 16V (65, 75- 78 KM)
R4 1,2 16V TCE (101 KM)
R4 1,4 16V (98 KM)
R4 1,6 16V (88- 111 KM)
R4 1,6 16V (128 KM) wersja GT
R4 2,0 16V (139 KM)
R4 2,0 16V (197- 203 KM) wersja Sport

Diesle:

Zobacz również: Hot B War - zapowiedź

R4 1,5 dCi 8V (68, 85- 106 KM)

Wybierając jednostkę benzynową warto zdecydować się na 1,2-litrowy silnik TCE lub nieco słabszy motor 1,4. Motory 1,6 i 2,0 też świetnie radzą sobie z Clio, ale nieco więcej palą. Odradzamy zakup auta z najsłabszą jednostką 1,2 litra, która jest zdecydowanie za słaba do tego modelu. Jakie usterki mogą się nam przydarzyć jeśli wybierzemy silnik benzynowy? Przede wszystkim uszkodzeniu ulegają czujniki w tym między innymi: czujnik położenia wału korbowego.

Zawodny bywa także alternator, a falujące obroty biegu jałowego świadczą o zanieczyszczeniu przepustnicy. Jeśli preferujecie diesle to nie będziecie mieli zbyt dużego wyboru, bo w ofercie jest tylko jeden silnik wysokoprężny 1,5 dCi o trzech wariantach mocy – jako, że różnice w spalaniu oleju napędowego nie są zbyt duże najlepiej jest wybrać ten najmocniejszy. Niestety jednostka ta ma również swoje słabe strony, tu zawodzą między innymi: zawór recyrkulacji spalin

Dane techniczne

Napęd przekazywany jest wyłącznie na przednią oś. Jakie skrzynie biegów znajdziemy w Renault Clio III? Ci, którzy szukają przekładni manualnej mają do wyboru 5- lub 6-biegową skrzynię. Jeżeli chodzi o automaty to w tym modelu znajdziemy albo 4-stopniowy klasyczny automat albo 5-stopniową przekładnię zautomatyzowaną. W przednim zawieszeniu mamy do czynienia z kolumnami resorującymi, z tyłu zaś zastosowano belkę skrętną. W testach zderzeniowych Renault Clio III osiągnęło wynik 5 gwiazdek.

Awaryjność

Najwięcej problemów w tym aucie sprawia jednak elektronika, oprócz wyżej wspomnianych czujników odpowiedzialnych za właściwą pracę silnika zawodzi także karta Hands Free służąca do otwierani i uruchamiania auta. Często też zawodzi oprogramowanie odpowiedzialne za działanie urządzeń pokładowych. W autach użytkowanych w Polsce notorycznie wybijają się łączniki stabilizatora i silentblocki wahaczy, a także górne łożyska kolumn McPhersona.

Użytkownicy Clio III narzekają na stukającą tylną klapę bagażnika, nagminnie przepalające się żarówki H7 oraz parujące reflektory. Sporadycznie zdarza się, że wymiany wymagają: pompka sprzęgła, sonda lambda oraz sprężarka klimatyzacji. Awaryjne bywają też siłowniki centralnego zamka, termostat, a także cewki zapłonowe (w wersjach benzynowych).

Naszym zdaniem

Renault Clio III to jedno z największych aut w swoim segmencie oprócz przestronności największym atutem tego modelu jest miękkie zawieszenie, które idealnie tłumi wszelkie nierówności. Kolejną zaletą Clio jest niewielka cena, najtańsze egzemplarze kupimy już za około 18 000 zł. Warto jednak pamiętać o tym, że wiele młodych aut zostało sprowadzonych z Francji, gdzie uczestniczyło już w poważnych wypadkach.

Zobacz także:

Renault Clio II [awarie i problemy]

Skoda Fabia II [awarie i problemy]

Skoda Fabia I [awarie i problemy]

Ford Fiesta MK6 [awarie i problemy]

Opel Corsa D [awarie i problemy]

Mercedes klasy A W168 [awarie i problemy]

Zobacz więcej artykułów z serii: Samochód używany - poradnik kupującego

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Używany Jeep Wrangler YJ (1987-1995) – poradnik kupującego Używany Volkswagen Passat B5 (1996-2005) - poradnik kupującego Czy warto kupić tanią terenówkę? – poradnik kupującego Używana Mazda 6 II 2,0 MRZ-CD (2008-2012) – poradnik kupującego Rodzynki z rynku wtórnego – japońskie youngtimery Sensowne auto za 5000 zł – Mazda [część 9] - poradnik kupującego Używany Ford Fiesta Mk7 1,25 Duratec (2008-2012) - poradnik kupującego Używane Renault Mégane II 1,5 dCi [2002-2008] – poradnik kupującego Rodzynki z rynku wtórnego – perełki spod znaku GTI Używany Peugeot 407 1,6 HDI [2004-2010] – czy warto kupić francuza? Sensowne auto za 5000 zł na L [część 8] Używany Fiat Bravo II 1,4 T-Jet [2007-2009] – włoski Golf za 2/3 ceny Rodzynki z rynku wtórnego – bawarskie perełki Używany UAZ 469B (31512) – terenówka dla konesera Sensowne auto za 5000 zł – Kia [część 7] Używany Ford Mondeo Mk4 2,0 TDCi (2007-2009) – czy już poprawiony? Sensowne auto za 5000 zł na H [część 6] Używany Ford Mondeo Mk3 2,0 TDDi/TDCi (2000-2007) – ryzykowny zakup? Używana Honda Accord VIII 2,0 VTEC (2008-2011) Używana Honda Accord 2,2 i-CDTi (2003-2008) Sensowne auto za 5000 zł – Ford [część 5] Używana Honda Accord Type-R (1998-2002) Dowiedz się, co kupujesz – układy napędowe i zawieszenie [część 2] Używany Opel Zafira I OPC (2000-2005)

Popularne w tym tygodniu:

Używane Audi A6 C5 allroad quattro [2000-2005] – poradnik kupującego