Chrysler bez duplikatów - plany sprzedażowe Fiata

Chrysler bez duplikatów - plany sprzedażowe Fiata

Chrysler Delta
Chrysler Delta
Piotr Wielgus
10.10.2011 16:30, aktualizacja: 07.10.2022 18:25

W Grupie Fiata trwa burza mózgów na temat planu sprzedażowego. Dotyczy ona głównie sojuszu z Chryslerem i sposobu sprzedaży samochodów sygnowanych znaczkiem tej amerykańskiej marki.

W Grupie Fiata trwa burza mózgów na temat planu sprzedażowego. Dotyczy ona głównie sojuszu z Chryslerem i sposobu sprzedaży samochodów sygnowanych znaczkiem tej amerykańskiej marki.

Gdy Chrysler był jeszcze w posiadaniu Cerberus Capital Management, powstał plan, by zgrupować wszystkie marki koncernu pod jednym dealerskim dachem. Wspólna sieć serwisowa i marketingowa istniała więc dla Chryslera, Jeepa czy Dodge'a. Planowano zniesienie zduplikowanych modeli, takich jak Chrysler Sebring/Dodge Avenger oraz Chrysler Town&Country/Dodge Grand Caravan.

Teraz plan zostanie wprowadzony w życie. Znikną podwójne modele. Dla przykładu, na rynku obecne będą jedynie Chrysler Town&Country i sedan Chrysler 200, a zostanie zakończona ich produkcja pod inną marką.

Chrysler Delta
Chrysler Delta

Jako Dodge będzie produkowany model Grand Caravan oraz Avenger, a w 2013 roku do gamy pod nazwą Dodge dołączy zupełnie nowy crossover, zbudowany na globalnej platformie Fiata. Ponadto Dodge zaoferuje mniejsze, kompaktowe auto klasy crossover, jak również kompaktowych rozmiarów czterodrzwiowego sedana, który zastąpi model Caliber. Te auta zadebiutują na przełomie 2013 i 2014 roku.

Chrysler Delta
Chrysler Delta

Plotkuje się, że Fiat zdecydował już, iż kolejna odsłona Lancii Delta przestanie być tworzona także jako Chrysler Delta i w Ameryce Północnej będzie sprzedawana pod właściwą nazwą, czyli Lancia. Szefostwo Fiata zapowiada, że na razie rezygnuje z tworzenia nowego małego kompaktu, który miałby podjąć rywalizację chociażby z bratnim Chevroletem Aveo/Sonic czy Toyotą Yaris.

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)