Chrysler Crossfire [awarie i problemy]

Chrysler Crossfire

Chrysler Crossfire

Specjalnie dla fanów aut ze Stanów Zjednoczonych postanowiliśmy prześwietlić jedno z niszowych coupe, które jeszcze do niedawna było poza zasięgiem większości kierowców, a teraz dzięki dużej utracie wartości jest dostępne dla znacznie szerszej grupy odbiorców. Przeciwnicy samochodów zza Oceanu z pewnością będą obawiać się o skuteczność prowadzenia się tego modelu w zakrętach, muszą jednak wiedzieć, że choć na zewnątrz jest to Chrysler Crossfire to pod karoserią tego modelu kryje się technologia Mercedesa SLK.

Historia modelu

W 2001 roku istniejący wówczas koncern Daimler-Chrysler wspólnymi siłami stworzył koncepcyjny model Chryslera, który nazwano Crossfire. Dwa lata później do produkcji trafiło sportowe coupe o tej samej nazwie. Rok później do oferty dołączyła wersja z odkrytym brezentowym dachem nazwana przez producenta Roadster. Przez cały okres produkcji auto nie przeszło nawet jednego faceliftingu, a produkcję Crossfirea zakończono dokładnie w 2007 roku i jak dotąd model ten nie doczekał się swojego następcy.

Silniki

Benzynowe:

V6 3,2 (218 KM)
V6 3,2 kompresor (335 KM) wersja SRT-6

Wyżej wymienione odmiany silnikowe w rzeczywistości bazują na jednej jednostce napędowej pochodzącej z Mercedes SLK pierwszej generacji oznaczonej symbolem fabrycznym R170. Ta mocniejsza wersja jest konstrukcją nadwornego tunera niemieckiej marki AMG.

Jednostka o pojemności 3,2-litra nie powinna sprawiać większych problemów w eksploatacji, ale warto pamiętać o tym, że ewentualna wymiana cewek zapłonowych, które lubią zawodzić w nowoczesnych silnikach benzynowych o dużych pojemnościach z pewnością nie będzie należała do tanich, bo jest tu ich aż sześć. 218-konny wariant pierwszą setkę osiąga w 6,5 sekundy, a prędkość maksymalną ograniczono w nim do 250 km/h. Rasowa wersja SRT-6 od zera do 100 km/h przyśpiesza z kolei w 5,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi tu 255 km/h. Wybór należy od zasobności waszego portfela, choć według nas podstawowa wersja w zupełności wystarcza do szybkiej jazdy.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Dane techniczne

Napęd jak na sportowe coupe przystało przekazywany jest wyłącznie na tył za pośrednictwem 5-biegowego automatu lub 6-stopniowej przekładni manualnej. Zarówno z przodu jak i z tyłu zastosowano tu w pełni niezależne zawieszenie. Jak już wyżej wspominaliśmy Crossfire w dużej mierze bazuje na Mercedesie SLK i to z niego pochodzi płyta podłogowa, konstrukcja elementów podwozia oraz silnik.

Awaryjność

Niestety Crossfire nie jest autem w pełni doskonałym, ale nie jest też przesadnie awaryjny. Do najpoważniejszych usterek należą przede wszystkim wyjące mechanizmy różnicowe i hałasujące przekładnie kierownicze. W niektórych egzemplarzach spotyka się też niewłaściwie działającą klimatyzację.

Jak jest z zabezpieczeniem antykorozyjnym? Niestety w wielu egzemplarzach na tylnej klapie bagażnika zaczyna pojawiać się korozja. Użytkownicy Chryslera Crossfire narzekają na niską jakość wykończenia wnętrza – podczas jazdy dają się słyszeć trzaski plastików. Kolejnym drobnym mankamentem są także parujące reflektory. Przed zakupem warto też sprawdzić, czy z silnika nie wycieka olej. Zwróćmy również uwagę na to jak wchodzą biegi – skrzynia lubi czasem haczyć.

Naszym zdaniem

Chrysler Crossfire to bardzo ciekawa propozycja dla osób szukających oryginalnego i świeżego coupe w atrakcyjnej cenie, niestety odstraszać mogą trudno dostępne części zamienne do tego auta (szczególnie te niekompatybilne z Mercedesem). Ciężko będzie też znaleźć dobrego mechanika, który odpowiednio zajmie się naszym autem. Największe zalety tego modelu to: rewelacyjne własności jezdne, oryginalny design i przyzwoite osiągi. Na uwagę zasługuje też cena — najtańsze egzemplarze Chryslera Crossfire kupimy już za około 35 000 zł.

Zobacz także:

Porsche Boxster 986 [awarie i problemy]

Mazda MX-5 NB [awarie i problemy]

Toyota Celica VII [awarie i problemy]

Alfa Romeo GT [awarie i problemy]

Audi TT 8N [awarie i problemy]

Nissan 350Z [awarie i problemy]

Zobacz więcej artykułów z serii: Samochód używany - poradnik kupującego

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Używany Jeep Wrangler YJ (1987-1995) – poradnik kupującego Używany Volkswagen Passat B5 (1996-2005) - poradnik kupującego Czy warto kupić tanią terenówkę? – poradnik kupującego Używana Mazda 6 II 2,0 MRZ-CD (2008-2012) – poradnik kupującego Rodzynki z rynku wtórnego – japońskie youngtimery Sensowne auto za 5000 zł – Mazda [część 9] - poradnik kupującego Używany Ford Fiesta Mk7 1,25 Duratec (2008-2012) - poradnik kupującego Używane Renault Mégane II 1,5 dCi [2002-2008] – poradnik kupującego Rodzynki z rynku wtórnego – perełki spod znaku GTI Używany Peugeot 407 1,6 HDI [2004-2010] – czy warto kupić francuza? Sensowne auto za 5000 zł na L [część 8] Używany Fiat Bravo II 1,4 T-Jet [2007-2009] – włoski Golf za 2/3 ceny Rodzynki z rynku wtórnego – bawarskie perełki Używany UAZ 469B (31512) – terenówka dla konesera Sensowne auto za 5000 zł – Kia [część 7] Używany Ford Mondeo Mk4 2,0 TDCi (2007-2009) – czy już poprawiony? Sensowne auto za 5000 zł na H [część 6] Używany Ford Mondeo Mk3 2,0 TDDi/TDCi (2000-2007) – ryzykowny zakup? Używana Honda Accord VIII 2,0 VTEC (2008-2011) Używana Honda Accord 2,2 i-CTDi (2003-2008) Sensowne auto za 5000 zł – Ford [część 5] Używana Honda Accord Type-R (1998-2002) Dowiedz się, co kupujesz – układy napędowe i zawieszenie [część 2] Używany Opel Zafira I OPC (2000-2005)

Popularne w tym tygodniu:

Wojskowa Toyota Mega Cruiser na sprzedaż Używany Ford Puma [1997-2001] – poradnik kupującego Używana Mazda 2 DE [2007-2015] – poradnik kupującego