Po chipie - Superchips S-Max 2.0 Eco-Boost STCi (2011)

Po chipie - Superchips S‑Max 2.0 Eco‑Boost STCi (2011)

Po chipie - Superchips S-Max 2.0 Eco-Boost STCi (2011)
Olgierd Lachowski
17.10.2011 06:00, aktualizacja: 07.10.2022 18:27

Ford ze swojego 2-litrowego silnika montowanego w modelu S-Max wyciska nieco ponad 200 KM. Brytyjskie Superchips potrafi wyżyłować tę jednostkę jeszcze bardziej dzięki nowemu modułowi sterującemu.

Ford ze swojego 2-litrowego silnika montowanego w modelu S-Max wyciska nieco ponad 200 KM. Brytyjskie Superchips potrafi wyżyłować tę jednostkę jeszcze bardziej dzięki nowemu modułowi sterującemu.

Na łamach Autokultu już kilkakrotnie pojawiły się samochody przygotowane przez firmę Superchips. Tuner ten zajmuje się modyfikacjami zarówno silników benzynowych, jak i zasilanych olejem napędowym, zmieniając w nich tylko moduł sterujący. Dzięki temu klient otrzymuje seryjny samochód z odrobinę większą mocą.

Jeden z nowszych projektów firmy to Ford S-Max wyposażony w 2-litrowy motor o zapłonie iskrowym. Silnik jest wspomagany turbosprężarką i ma bezpośredni wtrysk paliwa. Oba te rozwiązania techniczne pomagają mu w uzyskaniu 203 KM mocy przy 6000 obr./min i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy już 1750 obr./min.

Mierzący prawie 4,8 m długości minivan, z 6-biegową, automatyczną skrzynią może pochwalić się przyspieszeniem do 100 km/h w równe 9 sekund i prędkością maksymalną 221 km/h. Wszystko to w samochodzie fabrycznym.

Na zdjęciach seryjny Ford S-Max
Na zdjęciach seryjny Ford S-Max

Superchips potrafi wykrzesać z fordowskiego motoru jeszcze więcej, instalując nowe ECU. Po modyfikacji jednostka napędowa ma o 40 KM i 67 Nm więcej niż silnik seryjny. Nie wiadomo, jak to się przekłada na osiągi samochodu, ale firma tuningowa jest pewna wysokiej jakości oferowanych przez siebie zmian, bo daje 12-miesięczną (lub do 30 000 km) gwarancję na swój chip.

Za przyjemność jeżdżenia mocniejszym S-Maxem trzeba zapłacić 455 funtów brytyjskich.

Dane techniczne

  • Typ: R4
  • Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1999 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 243 KM przy 5648 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 121,56 KM/l (seryjny – 101,55 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 367 Nm przy 2065 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: Na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe
  • Koła przednie: 7,0 x 17”
  • Koła tylne: 7,0 x 17”
  • Opony przednie: 225/50 R 17
  • Opony tylne: 225/50 R 17

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1774 kg
  • Stosunek masy do mocy: 7,30 kg/KM (seryjny – 8,74 kg/KM)
  • Długość: 4772 mm
  • Szerokość: 1884 mm
  • Wysokość: 1660 mm
  • Rozstaw osi: 2850 mm

Źródło: Superchipsautowp (foto)

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)