Honda CR-V II [awarie i problemy]

Honda CR-V

Honda CR-V

Najbardziej rozpoznawalnym autem w segmencie kompaktowych SUV-ów jest Toyota RAV4 , na rynku jest jednak równie interesująca alternatywa dla tego modelu. Samochód, którym zajmiemy się tym razem co prawda nie osiągnął takiego sukcesu rynkowego jak Toyota i nie ma też stałego napędu 4×4, ale dla osób szukających mocniejszego diesla będzie znacznie lepszym wyborem. Co to takiego? Oczywiście Honda CR-V.

Honda CR-V przed faceliftingiem

Historia modelu

II generacja Hondy CR-V zadebiutowała w 2002 roku, a już dwa lata później auto przeszło facelifting i otrzymało 140-konnego diesla, który dzięki wysokiemu maksymalnemu momentowi obrotowemu (340 Nm) zapewnia auto doskonałą jak na ten segment dynamikę. Produkcję II generacji kompaktowego SUVa Hondy zakończono w 2006 roku, kiedy to światło dzienne ujrzała III generacja modelu CR-V.

Silniki

Benzynowe:

R4 2,0 i-VTEC (150 KM)
R4 2,4 i-VTEC (160 KM)

Diesle:

R4 2,2 i-CTDi (140 KM)

Który z silników zasługuję na uwagę? Każda z wymienionych wyżej jednostek napędowych została skonstruowana z japońską typową dla tej marki precyzją i dokładnością, w związku z tym nie sprawiają one żadnych problemów. Tym razem skupimy się bardzie na dynamice silników niż na ich awaryjności. Według nas najlepszym wyborem będzie 2,2-litrowy diesel, który dzięki przyzwoitej mocy i wysokiemu momentowi obrotowemu zapewnia najlepszą dynamikę, a na dodatek najmniejsze zużycie paliwa.

Zobacz również: Honda CR-V - autonomiczna jazda

Nie musimy się też obawiać typowych usterek spotykanych w silnikach wysokoprężnych, bo konstrukcja i-CTDi jest najmniej awaryjnym motorem diesla dostępnym na rynku. Wariant 2,0 i-VTEC jest zdecydowanie za słaby do tego auta, a silnik 2,4 to jednostka dostępna jedynie w autach oferowanych w USA, które często dysponowały jedynie napędem na przednią oś.

Dane techniczne

Honda CR-V II generacji na naszym rynku była dostępna z elektronicznie dołączanym napędem na 4 koła, w USA oferowany był także wariant FWD. Do dyspozycji mamy albo 5- i 6-biegową przekładnię manualną albo 4- i 5-stopniowy automat. Niestety wersja wysokoprężna nie była oferowana wraz ze skrzynią automatyczną. Model CR-V dysponuje zawieszeniem niezależnym i typowym jak na tę klasę aut nadwoziem samonośnym zamkniętym. W testach zderzeniowych Euro NCAP II generacja CR-V otrzymała 4 gwiazdki.

Awaryjność

Co najczęściej psuje się w tym aucie? Przede wszystkim niektóre elementy zawieszenia, a szczególnie gumy łączników stabilizatora oraz sworznie wahaczy – niestety w tym drugim przypadku wymiany wymaga cała zwrotnica co znacznie podnosi koszty naprawy. Przed zakupem wypatrzonego przez nas egzemplarza warto też sprawdzić stan amortyzatorów, z których lubi wyciekać olej. Użytkownicy CR-V narzekają też na częste uszkodzenia zawiasów drzwi.

A jak jest z osprzętem silnika? Tu również próżno szukać poważnych usterek, jedynym elementem, który może ulec awarii jest właściwie tylko alternator. Uwaga na auta, których użytkownicy sprawdzali ich możliwości w terenie – takie egzemplarze często borykają się z problemem uszkodzonych pomp odpowiedzialnych za działanie napędu na 4 koła.

Naszym zdaniem

Honda CR-V II to jeden z ciekawszych i najmniej awaryjnych kompaktowych SUV-ów dostępnych na rynku, którego możemy mieć już za około 30 000 zł. Oprócz rewelacyjnego silnika diesla i jednego z największych bagażników w swojej klasie CR-V niestety nie oferuje zbyt dużo. Wyposażenie tego modelu ogranicza się wyłącznie do niezbędnego minimum, najczęściej jest tu klimatyzacja i elektrycznie otwierane szyby co w dzisiejszych czasach jest standardem. Ze względu na niewielki prześwit i elektronicznie dołączany napęd na 4 koła nie możemy też liczyć na dobre własności terenowe tego auta.

Zobacz także:

Toyota RAV4 II [awarie i problemy]

Nissan X-Trail I [awarie i problemy]

Awarie i problemy: Nissan Murano I

Awarie i problemy: Volvo XC90

Awarie i problemy: BMW X5 E53

Zobacz więcej artykułów z serii: Samochód używany - poradnik kupującego

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Używany Jeep Wrangler YJ (1987-1995) – poradnik kupującego Używany Volkswagen Passat B5 (1996-2005) - poradnik kupującego Czy warto kupić tanią terenówkę? – poradnik kupującego Używana Mazda 6 II 2,0 MRZ-CD (2008-2012) – poradnik kupującego Rodzynki z rynku wtórnego – japońskie youngtimery Sensowne auto za 5000 zł – Mazda [część 9] - poradnik kupującego Używany Ford Fiesta Mk7 1,25 Duratec (2008-2012) - poradnik kupującego Używane Renault Mégane II 1,5 dCi [2002-2008] – poradnik kupującego Rodzynki z rynku wtórnego – perełki spod znaku GTI Używany Peugeot 407 1,6 HDI [2004-2010] – czy warto kupić francuza? Sensowne auto za 5000 zł na L [część 8] Używany Fiat Bravo II 1,4 T-Jet [2007-2009] – włoski Golf za 2/3 ceny Rodzynki z rynku wtórnego – bawarskie perełki Używany UAZ 469B (31512) – terenówka dla konesera Sensowne auto za 5000 zł – Kia [część 7] Używany Ford Mondeo Mk4 2,0 TDCi (2007-2009) – czy już poprawiony? Sensowne auto za 5000 zł na H [część 6] Używany Ford Mondeo Mk3 2,0 TDDi/TDCi (2000-2007) – ryzykowny zakup? Używana Honda Accord VIII 2,0 VTEC (2008-2011) Używana Honda Accord 2,2 i-CDTi (2003-2008) Sensowne auto za 5000 zł – Ford [część 5] Używana Honda Accord Type-R (1998-2002) Dowiedz się, co kupujesz – układy napędowe i zawieszenie [część 2] Używany Opel Zafira I OPC (2000-2005)

Popularne w tym tygodniu:

Dobre samochody używane z benzynowym silnikiem turbo