Kultowy Volkswagen T2 wraca do Europy!

Volkswagen T2

Volkswagen T2

Mamy bardzo dobrą wiadomość dla miłośników Volkswagena T2: fabrycznie nowe wersje tego pojazdu będą znowu dostępne w Europie! Jak to możliwe? Zapraszam do lektury.

Na początek krótki rys historyczny. Produkcję drugiej generacji (T2) popularnego busa o oznaczeniu modelowym Type 2 rozpoczęto w 1967 roku i zakończono w 1979 roku. Ten przedział czasowy dotyczy jedynie Europy i USA. W Meksyku i Argentynie produkcję rozpoczęto kilka lat później i zakończono w 1986 (w Argentynie) i w 1996 (w Meksyku).

Z kolei w Brazylii produkcja VW T2 trwa od 1976 roku aż do dziś. I to właśnie z tej fabryki będą pochodzić fabrycznie nowe Volkswageny T2, które ostatnio pojawiły się w ofercie holenderskiego oddziału VW Campers.

Volkswagen T2

Oczywiście wygląd samochodu pozostał praktycznie taki sam jak przed laty, jednak wszystkie jego elementy są fabrycznie nowe i wyprodukowane zgodnie z obecnie obowiązującymi standardami. W środku, w zależności od zamówionej opcji, znajdują się m.in. rozkładane kanapy, lodówka, kuchnia ze zlewem i kuchenką, grzejnik i zasłony kabinowe. Pojazd jest dostępny w 3 opcjach wyposażeniowych: Trendline, Comfortline i Highline. W najbogatszej opcji są: skórzana tapicerka, czujniki parkowania, odtwarzacz CD i masa chromowanych dodatków stylistycznych.

51 wcieleń Volkswagena T1/T2

Samochód ma 1,4-litrowy motor, który generuje 80 KM. Pozwala to na osiągnięcie pierwszych 100 km/h w 16 s, a prędkość maksymalną wynosi 135 km/h. Dane te nie powalają na kolana, ale przecież nie to jest najważniejsze w tego typu pojeździe.

Volkswagen T2

Zobacz również: Volkswagen Golf R - przyspieszenie 0-100 km/h z launch control

Ceny fabrycznie nowego VW T2 rozpoczynają się od 32 425 euro (z podatkami BPM i BTW: 44 995 euro); najbogatsza wersja Highline kosztuje 41 669 euro (z podatkami BPM i BTW: 55 995 euro).

Źródło: VW CampersWCF

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Nowy model McLarena w 2015 roku [aktualizacja] Aston Martin testuje panele słoneczne na swoich samochodach Nissan Navara od Nismo Kobiety wybrały swój samochód roku Zlicytowano najdroższe numery rejestracyjne świata Sebastian Vettel po trzech dniach w Scuderia Ferrari Suzuki Wagon R+ z wadliwymi poduszkami powietrznymi Problem z hamulcami w Jaguarach XJ Poważna awaria silnika w 14 tysiącach samochodów Toyoty BMW serii 5 GT z dieslem do serwisu Range Rover Evoque Cabrio prawdopodobnie w przyszłym roku WEC 2014 São Paulo: triumf Porsche, mistrzostwo Toyoty Ciąg dalszy opery mydlanej Saaba Mark Webber nie pamięta swojego wypadku w Sao Paulo BMW 2 Active Tourer z napędem xDrive Tajemniczy muł testowy LaFerrari - będzie spider? Mercedes-Benz SL63 AMG World Championship 2014 Collector's Edition Chiny staną się głównym odbiorcą Volvo Wzmocniony Seat Leon Cupra Drogowe samochody McLarena nie dostaną silników Hondy Ford Ranger po kuracji odmładzającej [wideo] BMW przedstawia najdroższy lakier w swojej ofercie Jazda z pijanym kierowcą to gra o życie. Zagrasz? Potężna kraksa Marka Webbera w Sao Paulo!

Popularne w tym tygodniu:

Heroiczny wyczyn kierowcy tesli: poświęcił auto by ratować innego kierowcę Fabrycznie nowy Maluch czeka na nowego właściciela Próbowała wjechać na parking, straciła prawo jazdy Przejęcie Opla przez PSA z akceptacją władz Niemiec Piękne Ferrari F50 Mike'a Tysona może być Twoje Mitsubishi Eclipse powraca w zaskakującej formie Polscy studenci budują crossa z napędem elektrycznym Lamborghini mogą stanąć w płomieniach. 6000 aut wezwanych do serwisu Koszty utrzymania samochodu w Europie. Kto płaci najwięcej? Poznajcie 794-konnego Huracána z kompresorem Lżejsze i mocniejsze niż coupé - oto Pagani Huayra Roadster Nowy Ford Fiesta ST (2017) - następca najlepszego hot hatcha na rynku