Koniec z 5-cylindrowymi 2,5 l Volkswagena

Koniec z 5‑cylindrowymi 2,5 l Volkswagena

Koniec z 5-cylindrowymi 2,5 l Volkswagena
Bartosz Pokrzywiński
19.11.2011 18:00, aktualizacja: 12.10.2022 12:58

W Europie Volkswagen Jetta V, czyli ten zbudowany na bazie Golfa V generacji, dostępny był z kilkoma jednostkami napędowymi. W Stanach Zjednoczonych najpopularniejszym i jednocześnie jedynym silnikiem benzynowym był 5-cylindrowy 2,5 l, który właśnie odchodzi do lamusa.

Chcąc nie chcąc, downsizing prędzej czy później przyjdzie do Stanów Zjednoczonych. Niekoniecznie w formie superoszczędnych turbodiesli 1,6 TDI, ponieważ Volkswagen na razie wciska Amerykanom większe silniki 2,0 TDI, ale tendencja powoli się zmienia.

Najłatwiej zauważyć to na podstawie jednostek benzynowych. Koncern z Wolfsburga żegna się właśnie z 2,5-litrowym, 5-cylindrowym silnikiem benzynowym na rzecz silnika 1,8 TSI. W Europie ta jednostka trafia pod maskę Volkswagena Passata B7.

Jako następca motoru 1,8 T, montowanego chociażby w Skodzie Octavii czy Audi TT, silnik 1,8 TSI produkuje 160 KM i 250 Nm momentu obrotowego. Jednostka ta jest zmniejszoną wersją motoru 2,0 TSI, który pracuje pod maską Golfa GTI. Dzięki temu Volkswagen chce zwiększyć liczbę mil przejechanych na jednym galonie benzyny, by co najmniej zrównać się spalaniem z takimi autami jak Ford Focus, Chevrolet Cruze czy nowy Hyundai Elantra, gwarantując rzecz jasna lepsze osiągi wynikające z charakterystyki nowoczesnej jednostki oraz zastosowania przekładni DSG.

Źródło: Autoblog

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (25)