Earth Dreams Technology - nowe silniki Hondy

Silnik 2,4 l z linii Earth Dreams Technology

Silnik 2,4 l z linii Earth Dreams Technology

Technologia marzeń? Tak mniej więcej w skrócie Honda nazywa swoją nową linię silników, jaką zamierza wprowadzić w ciągu 3 najbliższych lat. Earth Dreams Technology to silniki, które według Hondy mają zapewnić najlepszą wydajność oraz osiągi w swojej klasie.

Zakres objętości skokowych nowych jednostek napędowych jest szeroki i obejmuje silniki 0,66; 1,3; 1,5; 1,8; 2,0; 2,4 i 3,5 l. W celu zminimalizowania zużycia paliwa wszystkie 4-cylindrowe jednostki otrzymają dwa wałki rozrządu (DOHC) i bezpośredni wtrysk paliwa. Honda użyje w nich również najnowszej generacji układów VTC i VTEC. Największy 3,5-litrowy V6, także z bezpośrednim wtryskiem, będzie generować moc 310 KM i moment obrotowy 359 Nm.

Co do jednostek wysokoprężnych to Honda zdecydowała się na downsizing 2,2-litrowego diesla do objętości skokowej 1,6 l. W celu osiągnięcia odpowiednich parametrów zredukowane zostanie tarcie współpracujących elementów silnika oraz zastosowana wydajniejsza turbosprężarka. Rodzina silników Earth Dreams Technology będzie wspomagana także innymi podzespołami mającymi na celu zmniejszenie spalania, jak bezstopniowa przekładnia CVT. Będzie ona stosowana nawet w najmniejszych modelach Hondy. Polepszeniu ekonomii służy również rozwój hybrydowego układu napędowego SH-AWD, w którym dwa silniki elektryczne montowane są na tylnej osi. Pozwala to zaoszczędzić zużycie paliwa, a napęd na wszystkie koła poprawia właściwości jezdne i komfort podróżowania.

Źródło: Worldcarfans

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Zobacz więcej artykułów z serii: Silnik

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Regeneracja wtryskiwaczy Common Rail Smarowanie mechanizmów różnicowych - czy wymiana oleju jest konieczna? Eksploatacja świec zapłonowych – ocena wyglądu świecy Łańcuchy tekstylne - lepsza alternatywa dla stalowych? Świece zapłonowe - budowa i zasada działania Jak eksploatować samochód z instalacją gazową? Tramwaj czy auto - kto ma pierwszeństwo? Amortyzatory o zmiennej charakterystyce tłumienia - ciecze magnetoreologiczne Amortyzatory o zmiennej charakterystyce tłumienia - sterowanie zaworami elektromagnetycznymi Porównanie napędu Mazda SKYACTIV kontra Škoda TSI&DSG Opony zimowe - na co zwrócić uwagę Škoda Octavia 1,2 TSI - którą wersję silnika i jaką skrzynię lepiej wybrać? Amortyzatory o zmiennej charakterystyce tłumienia Jak dbać o oświetlenie pojazdu? Jaka prędkość na autostradzie jest najlepsza? Strefa ruchu i strefa zamieszkania - czym się różnią? Dlaczego opona zimowa lepiej sprawdza się podczas zimy? Jak kupować używane auto z instalacją LPG? – strona techniczna Czujniki ciśnienia w oponach TPMS – jak to działa? Czy zakup oszczędnego silnika się zwróci? Wtryskiwacze Common Rail – zasada działania Jak zabezpieczyć auto przed solą? Światła w samochodzie - kiedy włączyć jakie? Światła – oczy Twojego samochodu

Popularne w tym tygodniu:

Najgorsze silniki Diesla, których nie polecamy w samochodach używanych Skutki nieodśnieżenia auta mogą być bardzo kosztowne Co to jest jazda defensywna i jak ją stosować w praktyce? Używane części, których nie możesz zamontować w swoim aucie Wjazd samochodem do lasu - kiedy można, a kiedy nie wolno? Rodzaje i zasada działania napędów quattro w samochodach Audi Czy opłaca się kupić samochód z fabryczną instalacją LPG? Analiza propozycji Opla Używany samochód z dieslem – kiedy warto kupić? Co i dlaczego psuje się w silnikach Diesla? Czy opłaca się kupić samochód z fabrycznym LPG? Analiza propozycji Hyundaia i Kii Dlaczego silnik Diesla nie chce odpalić zimą? Jak można, a jak nie wolno wyprzedzać?