Earth Dreams Technology - nowe silniki Hondy

Silnik 2,4 l z linii Earth Dreams Technology

Silnik 2,4 l z linii Earth Dreams Technology

Technologia marzeń? Tak mniej więcej w skrócie Honda nazywa swoją nową linię silników, jaką zamierza wprowadzić w ciągu 3 najbliższych lat. Earth Dreams Technology to silniki, które według Hondy mają zapewnić najlepszą wydajność oraz osiągi w swojej klasie.

Zakres objętości skokowych nowych jednostek napędowych jest szeroki i obejmuje silniki 0,66; 1,3; 1,5; 1,8; 2,0; 2,4 i 3,5 l. W celu zminimalizowania zużycia paliwa wszystkie 4-cylindrowe jednostki otrzymają dwa wałki rozrządu (DOHC) i bezpośredni wtrysk paliwa. Honda użyje w nich również najnowszej generacji układów VTC i VTEC. Największy 3,5-litrowy V6, także z bezpośrednim wtryskiem, będzie generować moc 310 KM i moment obrotowy 359 Nm.

Co do jednostek wysokoprężnych to Honda zdecydowała się na downsizing 2,2-litrowego diesla do objętości skokowej 1,6 l. W celu osiągnięcia odpowiednich parametrów zredukowane zostanie tarcie współpracujących elementów silnika oraz zastosowana wydajniejsza turbosprężarka. Rodzina silników Earth Dreams Technology będzie wspomagana także innymi podzespołami mającymi na celu zmniejszenie spalania, jak bezstopniowa przekładnia CVT. Będzie ona stosowana nawet w najmniejszych modelach Hondy. Polepszeniu ekonomii służy również rozwój hybrydowego układu napędowego SH-AWD, w którym dwa silniki elektryczne montowane są na tylnej osi. Pozwala to zaoszczędzić zużycie paliwa, a napęd na wszystkie koła poprawia właściwości jezdne i komfort podróżowania.

Źródło: Worldcarfans

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Zobacz więcej artykułów z serii: Silnik

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Regeneracja wtryskiwaczy Common Rail Smarowanie mechanizmów różnicowych - czy wymiana oleju jest konieczna? Eksploatacja świec zapłonowych – ocena wyglądu świecy Łańcuchy tekstylne - lepsza alternatywa dla stalowych? Świece zapłonowe - budowa i zasada działania Jak eksploatować samochód z instalacją gazową? Tramwaj czy auto - kto ma pierwszeństwo? Amortyzatory o zmiennej charakterystyce tłumienia - ciecze magnetoreologiczne Amortyzatory o zmiennej charakterystyce tłumienia - sterowanie zaworami elektromagnetycznymi Porównanie napędu Mazda SKYACTIV kontra Škoda TSI&DSG Opony zimowe - na co zwrócić uwagę Škoda Octavia 1,2 TSI - którą wersję silnika i jaką skrzynię lepiej wybrać? Amortyzatory o zmiennej charakterystyce tłumienia Jak dbać o oświetlenie pojazdu? Jaka prędkość na autostradzie jest najlepsza? Strefa ruchu i strefa zamieszkania - czym się różnią? Dlaczego opona zimowa lepiej sprawdza się podczas zimy? Jak kupować używane auto z instalacją LPG? – strona techniczna Czujniki ciśnienia w oponach TPMS – jak to działa? Czy zakup oszczędnego silnika się zwróci? Wtryskiwacze Common Rail – zasada działania Jak zabezpieczyć auto przed solą? Światła w samochodzie - kiedy włączyć jakie? Światła – oczy Twojego samochodu

Popularne w tym tygodniu:

Jak wybrać mechanika i o co zadbać, oddając mu samochód? Jak używać kierunkowskazów na rondzie? Geometria samochodu: kiedy warto ją sprawdzić? Ile kosztuje podstawowy serwis przeciętnego samochodu? Fabryczne instalacje gazowe w Fiatach. Czy to się opłaca? Najlepsze opony do najpopularniejszych samochodów „Chrzczone” paliwo: czy jeszcze je sprzedają i co może zniszczyć w silniku? Assistance z „naprowadzaniem” Ubezpieczenie opon jest tanie, ale czy ma sens? Tak ułatwisz sobie życie wiosną Używane i bieżnikowane opony. Czy to dobry sposób na oszczędność?