Nareszcie – BMW Alpina B6 Bi-Turbo Coupé (2011)

Nareszcie – BMW Alpina B6 Bi‑Turbo Coupé (2011)

Nareszcie – BMW Alpina B6 Bi-Turbo Coupé (2011)
Olgierd Lachowski
01.12.2011 12:00, aktualizacja: 13.10.2022 13:55

Już ponad pół roku temu pisaliśmy o tym, że firma Alpina zapowiedziała nowy model. Chodziło o BMW serii 6 w wersji coupé (F13). Najpierw jednak pojawił się kabriolet, a na wóz z zamkniętym dachem musieliśmy czekać aż do teraz. Nareszcie jest.

Już ponad pół roku temu pisaliśmy o tym, że firma Alpina zapowiedziała nowy model. Chodziło o BMW serii 6 w wersji coupé (F13). Najpierw jednak pojawił się kabriolet, a na wóz z zamkniętym dachem musieliśmy czekać aż do teraz. Nareszcie jest.

Zacznijmy od tego, co niespecjalnie pasuje do tego coupé. Chodzi o tylny spojler na pokrywie bagażnika. Wygląda on tak w tym samochodzie, jakby był z innej bajki. Na szczęście Alpina ma zamiar montować tę część tylko na wyraźne życzenie klienta.

Obraz

A skoro już mowa o wyglądzie nowego auta, to modyfikacji tutaj jest niewiele. Styliści dodali przedni spojler i nakładkę pod tylnym zderzakiem podkreślającą kształt rur wydechowych. Są też nowe koła z 20-calowymi felgami Alpina Classic 20”. Przednie obręcze mają szerokość 8,5”, a tylne 9,5”. Prawidłowy kontakt z nawierzchnią zapewniają opony o rozmiarze 255/35 R 20 z przodu i 285/30 R 20 z tyłu.

Obraz

Dobre opony na pewno się przydają do wykorzystania pełnej mocy generowanej przez jednostkę napędową. Tak samo jak kabriolet coupé ma 4,4-litrowy motor V8 z dwiema turbosprężarkami. Wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa silnik w seryjnym BMW 650i Coupé (a na nim bazuje Alpina) ma moc 407 KM przy 5500-6400 obr./min i maksymalny moment obrotowy 600 Nm.

To dużo, ale konstruktorzy z Buchloe chcieli czegoś więcej. W tym celu wymienili na wydajniejszą międzystopniową chłodnicę powietrza doładowującego i sterownik silnika oraz zainstalowali sportowy układ wydechowy z rurami ze stopów tytanu, przygotowany przez firmę Akrapović.

Obraz

Efekt jest taki, że umieszczone z przodu serce BMW Alpiny ma moc 540 KM przy 5500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 700 Nm. Dzięki takim parametrom B6 Bi-Turbo od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,40 s i osiąga prędkość maksymalną 320 km/h.

Za tak dobre osiągi odpowiada też 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów ZF, która jest wyposażona w możliwość ręcznej zmiany przełożeń. Skrzynia ta ma trzy tryby pracy – od łagodnego niczym rejs jachtem po Karaibach, po ostry przypominający, że nie mamy do czynienia z byle samochodem.

Obraz

Tuner odrobinę zmienił również nastawy zawieszenia, żeby auto prowadziło się jeszcze pewniej niż dotychczas.

Po otworzeniu drzwi oczom oglądającego ukaże się mieszanka białej i niebieskiej skóry, którą obszyto fotele i boczki drzwi. Są też inne, drobniejsze zmiany, takie jak nakładki na pedały czy dywaniki z logo Alpiny.

Obraz

Firma tuningowa nie podała na razie ceny zakupu jej samochodu.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, N63B44
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4395 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 540 KM przy 5500 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 122,87 KM/l (seryjny – 92,83 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 700 Nm
  • Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna ZF
  • Typ napęd: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Koła przednie: 8,5 x 20” Alpina Classic 20”
  • Koła tylne: 9,5 x 20” Aplina Classic 20”
  • Opony przednie: 255/35 R 20
  • Opony tylne: 285/30 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1870 kg (wg normy DIN)
  • Stosunek masy do mocy: 3,46 kg/KM (seryjny – 4,60 kg/KM)
  • Długość: 4894 mm
  • Szerokość: 1894 mm
  • Wysokość: 1377 mm
  • Rozstaw osi: 2855 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,40 s
  • Prędkość maksymalna:  320 km/hblock position=\inside6858/block

Źródło: Alpina

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)