Luksus i 500 KM – Anderson Germany S8 Superior Grey Edition (2011)

Luksus i 500 KM – Anderson Germany S8 Superior Grey Edition (2011)

Luksus i 500 KM – Anderson Germany S8 Superior Grey Edition (2011)
Olgierd Lachowski
08.12.2011 14:30, aktualizacja: 07.10.2022 18:42

Co prawda nie jest to najnowsze Audi S8, ale i wóz poprzedniej generacji imponował. Anderson Germany postanowiło udowodnić, że to, co oferowało Audi, nie jest wszystkim, na co stać V10 montowaną pod maską S8.

Co prawda nie jest to najnowsze Audi S8, ale i wóz poprzedniej generacji imponował. Anderson Germany postanowiło udowodnić, że to, co oferowało Audi, nie jest wszystkim, na co stać V10 montowaną pod maską S8.

Znajdujący się pod przednią pokrywą motor w tym S8 to krewny 5,2-litrowej jednostki napędowej instalowanej w Audi R8 V10. Wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa silnik bez doładowania w fabrycznym samochodzie generował moc 450 KM przy 7000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 540 Nm przy 3500 obr./min.

Moment obrotowy w tym luksusowym aucie jest przesyłany przez 6-biegową, automatyczną skrzynię biegów na wszystkie koła. Napęd przygotowała oczywiście firma quattro GmbH.

Obraz

Co prawda Anderson Germany nie dodało to jednostki napędowej turbosprężarek, ale zmieniło centralną jednostkę sterującą i układ wydechowy na sportowy. To już wystarczyło, by z 5,2 l objętości skokowej wycisnąć dodatkowe 58 KM. Teraz 508-konny motor pozwala rozpędzić Audi S8 do równych 300 km/h (zdjęto ogranicznik prędkości).

Obraz

Powyżej opisane zmiany na pewno spodobają się potencjalnym klientom tunera. Spodobają się pewnie też koła z czarnymi 22-calowymi felgami. Za to mniej przychylnym okiem część osób z pewnością spojrzy na nowy bodykit samochodu. Wprawdzie przedni spojler, nakładki na progi i nakładka na tylny zderzak nie szpecą wyglądu eleganckiego Audi, ale poszerzone przednie błotniki z atrapami wlotów powietrza nie wyglądają już za specjalnie.

Na plus można zaliczyć osłonę chłodnicy i oprawki lusterek zewnętrznych wykonane z włókien węglowych.

Obraz

Kompozyt węglowy jest też wszechobecny w kabinie pasażerskiej, w której tym materiałem zastąpiono drewniane wstawki. Pojawiła się także nowa skóra i Alcantara[sup]®[/sup].

Firma Anderson Germany nie poinformowała, ile kosztuje u niej tuning Audi S8.

Dane techniczne

  • Typ: V10, 90supo/sup
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5204 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 508 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 97,62 KM/l (seryjny – 86,47 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 22”
  • Koła tylne: 22”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1940 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,31 kg/KM (seryjny – 3,82 kg/KM)
  • Długość: 5062 mm
  • Rozstaw osi: 2944 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: 300 km/hblock position=\inside6812/block

Źródło: autoblog

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)