Zamieszanie – Auto Avio Construzioni 159 1750 TBi (2011)

Zamieszanie – Auto Avio Construzioni 159 1750 TBi (2011)

Zamieszanie – Auto Avio Construzioni 159 1750 TBi (2011)
Olgierd Lachowski
26.12.2011 21:00, aktualizacja: 07.10.2022 18:47

Oto drugi egzemplarz Alfy 159 przygotowany przez przedsiębiorstwo AAC. Podkręcony wóz wzbudza ciekawość nie tylko przeróbkami, ale także tym, z której firmy pochodzi. Wokół praw do niej jest spore zamieszanie.

Oto drugi egzemplarz Alfy 159 przygotowany przez przedsiębiorstwo AAC. Podkręcony wóz wzbudza ciekawość nie tylko przeróbkami, ale także tym, z której firmy pochodzi. Wokół praw do niej jest spore zamieszanie.

Pierwsze auto powstało mniej więcej pół roku temu. Ta dwukolorowa Alfa Romeo jest wyposażona w 240-konny, ustawiony z przodu w poprzek silnik o czterech cylindrach. Jednostka napędowa ma niewielką objętość skokową wynoszącą zaledwie 1,7 l, ale pomaga jej turbosprężarka.

Obraz

Taki zestaw normalnie wytwarza 200 KM mocy maksymalnej i 320 Nm momentu obrotowego, jednak po modyfikacjach centralnej jednostki sterującej dokonanych przez firmę Auto Avio Construzioni udało się osiągnąć dodatkowe 40 KM i 50 Nm.

Oprócz informacji o zmianach w silniku jedyną informacją jest to, że nadwozie pomalowano w dwóch kolorach (co zresztą widać na fotografiach). O innych poprawkach tuner nic nie mówi.

Więcej interesujących rzeczy, niż o samochodzie, można napisać o samej firmie. W 2004 roku Laurent Muller nabył prawa do Auto Avio Construzioni, a cztery lata później ogłosił, że ma zamiar zbudować supersportowy samochód z silnikiem V12 bazujący na Ferrari 430 Scuderia. Niedługo po ogłoszeniu planów Muller został pozwany do sądu przez Ferrari, które uważa, że to do włoskiej marki należą prawa do AAC, ponieważ założycielem Auto Avio Construzioni był Enzo Ferrari.

Obraz

Sprawa jest w toku, rozstrzygnięcia mają być w marcu przyszłego roku, a superwozu jak nie było, tak nie ma.

Dane techniczne

  • Typ: R4, Fiat 939 B 1000
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1742 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 240 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 137,77 KM/l (seryjny – 114,81 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 370 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 292 mm

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1430 kg
  • Stosunek masy do mocy: 5,95 kg/KM (seryjny – 7,15 kg/KM)
  • Długość: 4660 mm
  • Szerokość: 1828 mm
  • Rozstaw osi: 2700 mmblock position=\inside6713/block

Źródło: carscoop

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)