Fiat Avventura - kropka na wakacjach

Terenowa odmiana Punto to niekoniecznie to nad czym powinien pracować Fiat. Włoski producent zdecydował się jednak zbudować podwyższoną wersję Kropki a efekty okazały się nad wyraz interesujące.

Włosi lubią zaskakiwać. Fiat, od którego wszyscy oczekiwali przede wszystkim powrotu do klasy średniej i odświeżenia Bravo nie chce dać się podporządkować opinii publicznej. Przy okazji trwającego w Indiach Delhi Auto Expo producent z Turynu zaprezentował crossovera zbudowanego na bazie modelu Punto.

Jeżeli Fiat w dalszym ciągu nie planuje słuchać opinii mediów to ja daję producentowi zielone światło. Zaprezentowany na targach model Avventura wyszedł Włochom naprawdę dobrze. Oczywiście wprawne oko już przy pierwszym spotkaniu zauważy pokrewieństwo z Punto ale mimo wszystko nie powinno ono przeszkadzać.

Największą zmianą względem włoskiej Kropki jest oczywiście przód samochodu. Reflektory teraz zachodzą prawie pod samą szybę a wlot powietrza został zmniejszony aby utrudnić dostawanie się pyłu i brudu do komory silnika. Całość dopełnia komplet szarych plastikowych zderzaków, które sprawiają, że to auto wygląda jakby rzeczywiście było gotowe na wyruszenie w teren.

O jeździe Avventurą poza utwardzonymi drogami można jednak zapomnieć. Choć samochód ma podniesione o 200 mm zawieszenie to próżno w nim szukać napędu na 4 koła czy choćby porządnego ogumienia. Nadal mamy do czynienia z autem miejskim, którym po prostu można zaparkować poza wybetonowanym parkingiem bez obawy przed zarysowaniem lakierowanego zderzaka.

Pod maską raczej nie będzie fajerwerków, wiele wskazuje na to, że Avventura trafi tylko na rynek Indyjski gdzie najmocniejsze obecnie silniki napędzające Punto to 1,3 Multijet o mocy 90 KM oraz wprowadzony ostatnio benzynowy 1,4 legitymujący się mocą o 3 KM większą.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Źródło: indianautosblog.com

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

David Brown Automotive Speedback [aktualizacja] Nowy supersamochód Arash Cars już pod koniec lutego [aktualizacja] Opel Astra OPC EXTREME – zapowiedź najszybszej drogowej Astry [aktualizacja] Ferrari zapowiada 149M Project – czy to nowa California? [aktualizacja] Škoda Superb Combi – odświeżony pakiet Outdoor [aktualizacja] Szwedzkie niespodzianki [WRC] SRT Satin Vapor Edition – edycje specjalne pokazane w Chicago Volkswagen Taigun Concept - delikatne zmiany Volkswagen GRC Beetle – ponad 560-konny Garbus Aston Martin wzywa do serwisu 75% aut zbudowanych od końca 2007 roku Koenigsegg One:1 zadebiutuje już w marcu! [aktualizacja] Kia Soul EV debiutuje w Chicago [wideo] Nowe Subaru Legacy na pierwszych zdjęciach [aktualizacja] Rajd Szwecji - Volkswageny na czele, Kubica się uczy [WRC] Solaris podsumował rekordowy rok 2013 Audi RS4 Avant Nogaro - hołd dla RS2 Suzuki Celerio – europejska wersja zadebiutuje w Genewie Datsun redi-GO Concept debiutuje Hyundai Xcent – kompaktowy sedan dla mas Nowe BMW X3 (2015) oficjalnie! Škoda VisionC – sportowa limuzyna zadebiutuje w Genewie Audi City Berlin – kolejny cybersalon otwarty Nowe BMW X3 (2015) po faceliftingu? Citroën C4 Cactus – alternatywny crossover [wideo]

Popularne w tym tygodniu:

Tak umiera legenda. Zaczęła się rozbiórka toru FSO na Żeraniu Ciekawostka z ogłoszenia – mały sedan z wielkim silnikiem BMW M2 z sercem M4, które okazało się zbyt mocne UE chce nowego obowiązkowego wyposażenia samochodów ciężarowych Koniec ze skórami w Bentleyu? Firma stawia na produkty dla wegan Autobahn Stormer Porsche wyprodukowało milion egzemplarzy modelu 911 Floty odwracają się od diesli? Niezupełnie, ale jest trend Dodge Challenger - ależ to brzmi! Volkswagen Golf GTI First Decade – ponad 400-konna hybryda na Worthersee Tydzień w motorsporcie #23 Micra kreuje: niesamowite szezlong i lampa projektu czeskiego artysty, inspirowane sylwetką kompaktowego Nissana