Szwedzkie niespodzianki [WRC]

Dziś dzień pełen niespodzianek w Rajdzie Szwecji, w którym biorą udział dwie polskie załogi WRC i dwie w niższych klasach. Jak wyglądała rywalizacja na dzisiejszym etapie?

fot. M-Sport

Sébastien Ogier sprawił dziś rano niespodziankę kibicom, zespołowi i wszystkim kierowcom walczącym o zwycięstwo w Rally Sweden. Już na pierwszej próbie dnia, słynnym Lesjöfors wyleciał z linii jazdy i został pochłonięty przez zaspę. Stracił 4 minuty i spadł w generalce na 20. miejsce. Cała stawka poszła w górę, a prowadzenie w rajdzie objął Andreas Mikkelsen.
Wpadłem w śnieg na wolnym zakręcie. Za wcześnie skręciłem, nie byłem skoncentrowany. Głupi błąd! Straciliśmy dużo czasu. Pojadę najlepiej jak potrafię, ale wiem, że będzie ciężko.

Dzisiejszy etap obejmował 9 odcinków specjalnych w tym 4 przejeżdżane podwójnie plus kończący dzień superoes Karlstad, na którym kierowcy jeździli już w środę. Łącznie do przejechania 117,5 km.

Kolejne odcinki to już głównie walka między Mikkelsenem i Latvalą. Choć większość odcinków wygrał Ogier to właśnie ta dwójka skupiała na sobie najwięcej uwagi. Po OS10 prowadzenie w rajdzie objął Latvala i nie oddał go do końca dnia choć różnica między nimi wynosi obecnie tylko 3,6 s.

Od początku do roboty wziął się Mads Østberg walczący o pozycję z Mikko Hirvonenem o najniższy stopień podium. Dzięki regularnym, dobrym wynikom Norweg oderwał się od Hirvonena na 19,7 s. Ott Tänak spadł na 5. pozycję, a do góry poszedł Pontus Tidemand (7. miejsce). Podobnie jak Ogier szczęścia nie miał wicemistrz świata reprezentujący barwy Hyundaia. Auto Thierryego Neuville'a zahaczyło o kamień czego nie wytrzymało przednie zawieszenie. Zespół wycofał swojego lidera i na placu boju pozostał Juho Hänninen, ale tylko do Lesjöfors 2 na którym Fin uszkodził przednie zawieszenie. Hyundai znów wyjeżdża bez punktów.

Coraz lepiej na śniegu jechał również Kris Meeke. 6. pozycja na koniec dnia to dobra prognoza na jutro choć dogonienie oddalonego o 1:22,5 min Tänaka wydaje się niemożliwe.

Nieźle radził sobie odrabiający straty z wczoraj Henning Solberg. 40-letni brat Pettera Solberga, który ostatnio samochodem WRC jechał rok temu w Szwecji uzyskiwał przyzwoite czasy i nawet wygrał jeden odcinek specjalny. Przez cały dzień walczył z Tidemandem o 7. lokatę by zabrać mu ją na ostatnim oesie. Dzieli ich tylko 1,4 s więc walka wciąż trwa.

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Niestety dobrego dnia nie mieli dziś Polacy. Robert Kubica jechał podobnym tempem jak wczoraj choć przed etapem zmienił ustawienia samochodu, które spowodowały znaczne pogorszenie stabilności Fiesty. Efekt był taki, że na drugim przejeździe Lesjöfors wpadł w zaspę i stracił ok. 10 minut. Jakby tego było mało kolejne 10 minut straty zaliczył na kolejnej próbie i przestał się liczyć w walce o punkty.

Nie bez przygód jechał również Michał Sołowow. Kapcie, zapchana śniegiem chłodnica, lądowanie w zaspach… tego nie brakowało drugiej polskiej załodze WRC. Ostatecznie i tak nie jest najgorzej. Załoga Sołowow/Baran jest 20. po dzisiejszym etapie. Kubica i Szczepaniak plasują się na 29. pozycji.

W WRC-2 prowadzi Yazeed Al-Rajhi przed Jari Ketomą i Karlem Kruudą. Hubert Ptaszek jest na 25. pozycji i na 2. w RC4 oraz 3. w oście. Łukasz Kabaciński zajmuje 33. miejsce, 2. w RC3.

Wyniki po drugim etapie Rally Sweden

1. Andreas Mikkelsen (VW Polo WRC) 01:48:47.60 min
2. Jari-Matti Latvala (VW Polo WRC) +03.60 s
3. Mads Østberg (Citroën DS3 WRC) +43.00 s
4. Mikko Hirvonen (Ford Fiesta WRC) +01:02.70 s
5. Ott Tänak (Ford Fiesta WRC) +01:08.70 s

20. Michał Sołowow (Ford Fiesta WRC) +11:36.00 min
29. Robert Kubica (Ford Fiesta WRC) +24:19.70 min

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

David Brown Automotive Speedback [aktualizacja] Nowy supersamochód Arash Cars już pod koniec lutego [aktualizacja] Opel Astra OPC EXTREME – zapowiedź najszybszej drogowej Astry [aktualizacja] Ferrari zapowiada 149M Project – czy to nowa California? [aktualizacja] Škoda Superb Combi – odświeżony pakiet Outdoor [aktualizacja] SRT Satin Vapor Edition – edycje specjalne pokazane w Chicago Volkswagen Taigun Concept - delikatne zmiany Volkswagen GRC Beetle – ponad 560-konny Garbus Aston Martin wzywa do serwisu 75% aut zbudowanych od końca 2007 roku Koenigsegg One:1 zadebiutuje już w marcu! [aktualizacja] Kia Soul EV debiutuje w Chicago [wideo] Nowe Subaru Legacy na pierwszych zdjęciach [aktualizacja] Rajd Szwecji - Volkswageny na czele, Kubica się uczy [WRC] Solaris podsumował rekordowy rok 2013 Audi RS4 Avant Nogaro - hołd dla RS2 Suzuki Celerio – europejska wersja zadebiutuje w Genewie Datsun redi-GO Concept debiutuje Hyundai Xcent – kompaktowy sedan dla mas Nowe BMW X3 (2015) oficjalnie! Škoda VisionC – sportowa limuzyna zadebiutuje w Genewie Audi City Berlin – kolejny cybersalon otwarty Nowe BMW X3 (2015) po faceliftingu? Citroën C4 Cactus – alternatywny crossover [wideo] Debiutuje koncepcyjna Honda Vision XS-1

Popularne w tym tygodniu:

Jedna tablica na zawsze i inne propozycje Liroya Ford Mustang liderem polskiego rynku aut sportowych Obowiązkowe filtry cząstek stałych w benzyniakach od 2018 roku Poznajcie najszybszą Kię w historii Nowy Lexus LS (2017) - sportowa limuzyna zbudowana od nowa Ford odświeżył legendę - sprawdź co się zmieniło BMW Z4 z silnikiem V10 Vipera Nowe, surowe kary dla drogowych przestępców Oto najmocniejszy Bentley w historii Nowy projekt Brabusa, czyli zielone piekło na kołach Koncept Audi Q8 - jednak hybryda zamiast elektryka Wojskowa zieleń na karoserii BMW M5