Aston Martin testuje panele słoneczne na swoich samochodach

Aston Martin prowadzi badania nad panelami słonecznymi, które mogłyby stanowić źródło prądu w samochodach drogowych i wyścigowych.

Stosowanie tego typu ogniw to wynik współpracy brytyjskiego producenta z firmą Hanergy. Jej nowatorskie Thin Film Power zasilały model Vantage GTE z numerem 97 ostatnim wyścigu tegorocznych eliminacji WEC. Co ciekawe, to właśnie ta maszyna wygrała w swojej klasie ubiegłotygodniowy wyścig w São Paulo.

Na razie były to tylko testy, więc Aston Martin milczy w kwestii szczegółów technicznych. System ma być w pełni sprawny i maksymalnie wydajny z początkiem następnego sezonu WEC. Później trafi on do drogowych samochodów Astona Martina. Będzie tam zasilał pokładowe urządzenia elektryczne, takie jak klimatyzacja czy system audio.

Zobacz również: Super Drag Race 2012

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Nowy model McLarena w 2015 roku [aktualizacja] Nissan Navara od Nismo Kobiety wybrały swój samochód roku Zlicytowano najdroższe numery rejestracyjne świata Sebastian Vettel po trzech dniach w Scuderia Ferrari Suzuki Wagon R+ z wadliwymi poduszkami powietrznymi Problem z hamulcami w Jaguarach XJ Poważna awaria silnika w 14 tysiącach samochodów Toyoty BMW serii 5 GT z dieslem do serwisu Range Rover Evoque Cabrio prawdopodobnie w przyszłym roku WEC 2014 São Paulo: triumf Porsche, mistrzostwo Toyoty Ciąg dalszy opery mydlanej Saaba Mark Webber nie pamięta swojego wypadku w Sao Paulo BMW 2 Active Tourer z napędem xDrive Tajemniczy muł testowy LaFerrari - będzie spider? Mercedes-Benz SL63 AMG World Championship 2014 Collector's Edition Chiny staną się głównym odbiorcą Volvo Wzmocniony Seat Leon Cupra Drogowe samochody McLarena nie dostaną silników Hondy Ford Ranger po kuracji odmładzającej [wideo] BMW przedstawia najdroższy lakier w swojej ofercie Jazda z pijanym kierowcą to gra o życie. Zagrasz? Potężna kraksa Marka Webbera w Sao Paulo! LARTE Design Range Rover Sport Winner - SUV po rosyjsku

Popularne w tym tygodniu:

Polacy remontują i wzmacniają silniki w najdroższych klasykach Jon Olsson znów przesadził – George the Rolls Auto staje w płomieniach – jak nie pogorszyć sytuacji? Toyota przegrała w Le Mans przez pozdrowienie od innego kierowcy Aktualna mapa fotoradarów w Polsce Dramatyczny i nieprzewidywalny wyścig w Le Mans Autonomiczny Ford Fusion w akcji. Do 2025 roku pojawi się w salonach Jakie wnętrza lubią Polacy? Autopilot w nowym Nissanie Leaf to żadna nowość