Sportowy Samochód Roku 2013 - wyniki plebiscytu Czytelników

Sportowy Samochód Roku 2013 - wyniki plebiscytu Czytelników

Sportowy Samochód Roku 2013 - wyniki plebiscytu Czytelników
Piotr Wereszczyński
03.02.2014 12:24, aktualizacja: 20.10.2022 22:19

To już koniec głosowania na Sportowy Samochód Roku 2013. Które auto wybrali Czytelnicy Autokult.pl?

Głosujący na Sportowy Samochód Roku 2013 nie mieli w tym roku łatwego zadania. Trzy wspaniałe hiperauta zaprezentowane w Genewie, zjawiskowa Alfa Romeo 4C czy obiecywana przez Nissana GT-R Nismo pierwsza setka w 2 s sprawiły, że trudno było wskazać faworyta. Ostatecznie jednak Czytelnicy wybrali samochód, który ich zdaniem najlepiej nadaje się do szybkiej jazdy.

Oto wyniki głosowania:

  1. Ford Fiesta ST (2,93% głosów)
  1. Corvette Stingray (3,21% głosów)
  1. Porsche 918 Spyder (4,84% głosów)
  1. BMW M3/M4 (5,46% głosów)
  1. Jaguar F-Type coupé (6,55% głosów)
  1. McLaren P1 (7,09% głosów)
  1. Ferrari 458 Speciale (8,25% głosów)

3. Alfa Romeo 4C (12,62% - 185 głosów)

Obraz

W wyrównanym wyścigu o podium tegorocznego konkursu to właśnie Alfa Romeo wywalczyła sobie miejsce na jego najniższym stopniu. Włoski sportowiec wyprzedził kilku naprawdę mocnych przeciwników z McLarenem P1 na czele.

Alfa Romeo 4C to samochód stworzony z myślą o kierowcy. Rozsądna moc w połączeniu z bardzo niską masą świetnie sprawdza się na torze, a ograniczona liczba elektronicznych wspomagaczy sprawia, że kierowca ma w tym aucie naprawdę dużo do powiedzenia.

Obraz

Jednak największą zaletą 4C jest to, że nie trzeba być milionerem, aby móc zaparkować to auto w swoim garażu. Wystarczy jedynie 220 tys. zł i dużo cierpliwości – po samochód z pewnością ustawiła się długa kolejka chętnych.

2. LaFerrari (14,94% - 219 głosów)

Obraz

Drugie miejsce to świetny wynik, ale chyba nie dla Ferrari. Po wyprzedzeniu w głosowaniu McLarena P1 i Alfy Romeo 4C włoski hipersamochód w cuglach powinien wygrać tegoroczny plebiscyt. Musiał jednak ustąpić japońskiej myśli technicznej.

Obraz

LaFerrari to nie tylko godny następca modelu Enzo. To również bardzo ważny model w historii firmy, która po kilkudziesięciu latach budowania najwspanialszych samochodów sportowych świata musi mierzyć się z tak prozaicznymi problemami jak normy emisji spalin czy unijne wymogi homologacyjne. Zgodnie z powyższymi wytycznymi włoskie hiperauto jest wyposażone w takie systemy jak ABS i ESP, ma również układ KERS i zestaw akumulatorów. Mimo trudności Włochom po raz kolejny udało się zbudować świetny samochód sportowy, który wszelkie niedogodności potrafił wykorzystać na swoją korzyść.

1. Nissan GT-R Nismo (34,11% - 500 głosów)

Obraz

Nissan GT-R wcale nie jest samochodem nowym, nie jest również tak ekskluzywny jak choćby startujące w plebiscycie Porsche 918 czy McLaren P1. Mimo wszystko zalety japońskiego sportowca wystarczyły, aby z ponad dwukrotną przewagą nad LaFerrari wygrać tegoroczne wybory.

Obraz

GT-R Nismo to obietnica dana Nissanowi przez sportowy oddział marki. Jeśli obiecuje się ulepszyć jeden z lepszych torowych samochodów świata, to trzeba wiedzieć, co się robi. Nie inaczej było w tym przypadku: Nismo zdołało wycisnąć z 3,8-litrowej doładowanej V-szóstki kilka dodatkowych koni, urwać kilka setnych sekundy przy przyspieszeniu do pierwszej setki i poprawić zawieszenie. Ciekaw jestem, czy nowe Nismo pokonałoby rundę toru Nürburgring szybciej od znajdującego się na drugim miejscu LaFerrari.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (31)