Yeti tylko na asfalt – BT Yeti 1.8 TSI 4WD Sport (2012)

Yeti tylko na asfalt – BT Yeti 1.8 TSI 4WD Sport (2012)

Yeti tylko na asfalt – BT Yeti 1.8 TSI 4WD Sport (2012)
Olgierd Lachowski
29.03.2012 12:30, aktualizacja: 07.10.2022 19:28

Według legendy Yeti mieszka gdzieś głęboko w górach. Škoda wprowadzając Yeti do oferty chciała podkreślić możliwości terenowe swojego auta charakterystyczną nazwą, ale Yeti po tuningu BT Design nadaje się tylko na utwardzone drogi.

Oczywiście seryjna Škoda Yeti nie była nigdy samochodem terenowym, bo i takim nie miała przecież być, ale konstruktorzy podkreślali, że wóz powinien poradzić sobie z jakimś niezbyt wymagającym leśnym szlakiem.

Obraz

Jeśli jednak posiadacz tego niewielkiego auta zdecyduje się na wykupienie pełnego pakietu tuningowego w czeskiej firmie BT Design, to skończy się jego leśne eldorado. A wszystko dlatego, że tuner wymienia amortyzatory i sprężyny na krótsze aż o 42 mm. Na szczęście ta modyfikacja nie jest obowiązkowa. A co jeszcze oferuje firma?

Przy ulepszeniach pomijane jest nadwozie, to znaczy BT nie przygotowało żadnych spojlerów do Yeti, jednak detale takie jak dolna część przedniego i tylnego zderzaka, częściowo progi, listwy ochronne na drzwiach, oprawy lusterek i dach (nie zawsze) malowane są na inny kolor niż reszta karoserii. Daje to ciekawy efekt.

Obraz

Również felgi, które mają 19” średnicy kolorystycznie nawiązują do zmienionych elementów. W głębi za przednimi kołami kryją się zmienione 360-milimetrowe tarcze hamulcowe z 6-tłoczkowymi zaciskami.

Obraz

W kabinie wozu po tuningu kierowca i pasażer są otoczeni tapicerką z dwukolorowej skóry. Po prawej stronie deski rozdzielczej znajduje się też plakietka z numerem kolejnym limitowanej serii Yeti.

Fabryczna Škoda Yeti może być wyposażona, jak to ma miejsce w tym przypadku, w 1,8-litrowy benzynowy silnik z turbosprężarką. Ma on moc 162 KM przy 4500-6200 obr./min i maksymalny moment obrotowy 250 Nm, który rozciąga się od 1500 obr./min do aż 4500 obr./min.

Obraz

Zmieniając centralną jednostkę sterującą i układ wydechowy tunerowi udało się podciągnąć moc maksymalną do 208 KM przy 5800 obr./min, a moment obrotowy do 290 Nm przy 3100 obr./min. Niestety nie wiadomo dokładnie jak się to przekłada na dynamikę czeskiego samochodu.

Cena tuningu nie jest znana.

Dane techniczne

  • Typ: R4, Volkswagen
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1798 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 208 KM przy 5800 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 115,68 KM/l (seryjny – 90,10 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 290 Nm przy 3100 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: tarczowe, średnica 272 mm
  • Koła przednie: 19”
  • Koła tylne: 19”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1520 kg
  • Stosunek masy do mocy: 7,31 kg/KM (seryjny – 9,38 kg/KM
  • Długość: 4223 mm
  • Szerokość: 1793 mm
  • Wysokość: 1649 mm (- 42 mm)
  • Rozstaw osi: 2578 mmblock position=\inside6064/block

Źródło: BT

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)