Odświeżony Volkswagen Polo jedzie do Genewy

Volkswagen nigdy nie był mistrzem stylistycznych rewolucji jednak facelifting Polo wnosi więcej zmian niż mogłoby się na pierwszy rzut oka wydawać - wystarczy spojrzeć pod maskę.

O projektantach Volkswagena zwykło się mawiać, że to najbardziej leniwi ludzie na świecie. Jak to zwykle bywa z opiniami w Internecie znajdą się osoby, które zgodzą się z tym stwierdzeniem jak i jego przeciwnicy. Jeżeli jednak spojrzeć na najnowszą odsłonę modelu Polo, który właśnie przeszedł facelifting trzeba przyznać, że może tkwić w tym ziarno prawdy.

"Odświeżony" to chyba najlepsze słowo jakim można opisać nadwozie nowego Polo. Zmian w karoserii praktycznie nie ma - modyfikacjom uległ jedynie pas przedni. Reflektory zostały wyposażone w oświetlenie LED, a zderzak przedni upodobnił niemieckiego malucha do większych braci. W środku również próżno szukać rewolucji, chyba jedynymi wartymi poruszenia sprawami są nowa kierownica i panel klimatyzacji.

To, co przez ostatnie kilkadziesiąt lat istnienia wychodziło Volkswagenowi całkiem nieźle to jednak nie wygląd samochodów ale ich mechanika. Niezniszczalne niemieckie diesle i dość niska awaryjność od zawsze przyciągały klientów rozsądnych i statecznych. Nikogo zatem nie powinien dziwić prawdziwy powód, dla którego Polo w ogóle przeszło facelifting — pod maską znalazło się sporo nowych silników.

Gama jednostek napędowych ulegnie gruntownym zmianom — po liftingu Polo będzie mogło być napędzane jednym z 7 silników benzynowych lub jednym z dwóch diesli. Choć niewielki wybór jednostek wysokoprężnych może nieco zaskakiwać to należy pamiętać, że auta miejskie rzadko są w stanie w pełni wykorzystać zalety ropniaków. Poza tym przy obecnej technologii motory benzynowe wcale nie są mniej ekonomicznym wyborem.

Tak prezentuje się nowa gama silnikowa Volkswagena Polo:

Zobacz również: Volkswagen Polo GTI - test

  • 1,0 R3 MPI, 60 KM
  • 1,0 R3 MPI, 75 KM
  • 1,0 R3 TSI, 90 KM
  • 1,2 R4 TSI, 90 KM
  • 1,2 R4 TSI, 110 KM
  • 1,4 R4 TSI, 150 KM
  • 1,4 R4 TSI, 192 KM
  • 1,4 R3 TDI, 75 KM
  • 1,4 R3 TDI, 90 KM

Polo napędzane nowymi motorami będzie oczywiście spełniać normę Euro 6, która zaczyna obowiązywać od tego roku. W niedalekiej przyszłości można się spodziewać też topowej odmiany wysokoprężnej, w której z trzycylindrowego diesla Volkswagen wyciśnie aż 105 KM.

Ciekawostką jest doładowany silnik o pojemności 1 litra i mocy 90 KM - trafi on pod maskę brytyjskiej wersji BlueMotion zamiast montowanej dotychczas jednostki 1,2 TDI. Nie jest jednak wykluczone, że ta wersja będzie dostępna również w innych krajach Europy. Spalanie ekologicznej odmiany ma wynosić niecałe 3,5 l / 100 km.

Nowe Polo z bliska będzie można obejrzeć podczas salonu w Genewie, który rozpocznie się 6 marca. W salonach auto pojawi się najprawdopodobniej w połowie roku.

Volkswagen Polo — galeria zdjęć

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

David Brown Automotive Speedback [aktualizacja] Škoda Superb Combi – odświeżony pakiet Outdoor [aktualizacja] Koenigsegg One:1 zadebiutuje już w marcu! [aktualizacja] Przyszłoroczne Le Mans z Nissanem w klasie LMP1! Ferrari SP FFX – jedyne w swoim rodzaju Seat Mii by MANGO – wyskocz na zakupy Subaru WRX STI na całodobowy wyścig na Nürburgringu Sauber C33 - mleczna czekolada Pierwsze auto Ferdynanda Porsche w muzeum marki Toro Rosso STR9 - dziobak McLaren P13 nadjedzie w przyszłym roku Poważny wypadek w 24 Hours of Daytona 2014 3-cylindrowy silnik o mocy 405 KM dla Nissana ZEOD RC Porsche Cayenne 958 Sports Line Black Bison – bez subtelności Peugeot szykuje rasowy koncept na targi w Pekinie Salon samochodowy w Detroit - plotki i przecieki Mroczne Ferrari 458 Italia Ford F-150 RaptorTRAX – nowa zabawka Kena Blocka Chevrolet Silverado Reaper, czyli konkurent Raptora Ecclestone zapłaci 300 mln euro za ugodę?! Cadillac ATS-L - tylko dla Chin Daty testów FIA i zwiększona waga bolidów? Ferrari F14 T - odkurzacz Umiejętność ecodrivingu będzie oceniana na egzaminie na prawo jazdy?

Popularne w tym tygodniu:

Milion kilometrów w Volkswagenie Polo Polacy przekonują się do francuskich samochodów. Ile są warte według Niemców? 6h Nürburgring (2017) - Porsche triumfuje w kolejnej rundzie WEC Alpejskie miasteczko podbite przez motocyklistów - BMW Motorrad Days 2017 Świat wyścigów długodystansowych oczami Porsche